Po długim oczekiwaniu, w końcu jest! Husqa zaprezentowała swój powrót na asfalt w postaci 701 Supermoto! Ale…
No własnie, Husqvarna zrobiła dookoła siebie sporo szumu, mieliśmy nadzieję na coś naprawdę potężnego. Znaczy się wiedzieliśmy, że jeżeli będzie to projekt 701, to zostanie oparty na KTMie, ale oczekiwaliśmy coś więcej, niż tylko zmiana pomarańczowych plastików na białe, nowoczesne. Wygląda jednak na to, że 701 Supermoto to po prostu KTM 690 SMC w przebraniu.
Husqvarna pochwaliła się tym, że 701 Supermoto będzie posiadało najnowszą elektronikę silnika, przepustnicę ride-by-wire, zawieszenie WP, ABS, sprzęgło uślizgowe APTC oraz 145 kg wagi i 67 KM mocy. Motocykl będzie dostępny dopiero jesienią 2015. Oczywiście nie twierdzimy, że KTM 690 SMC to kiepski motocykl, ale po całym zamieszaniu, od Husqarny spodziewaliśmy się trochę więcej.
Zgodnie z zapowiedzią, razem z „gotowym” motocyklem, Husqvarna przedstawiła 2 modele koncepcyjne, które pokazują jak wyglądała będzie przyszłość marki. No i tutaj zostaliśmy rozłożeni na łopatki. Sprzęty wyglądają oszołamiająco! Oba nawiązują do rebelianckiego ducha lat ’60 i ’70, które dla Husqvarny były złote.
Husqvarna 401 Vitpilen, czyli po szwedzku „Biała Strzała” czerpie z DNA modelu 1953 Silverpilen. Łączy funkcjonalną prostotę z nowoczesną technologią, niesamowitym designem i wysoką jakością materiałów. Ma dostarczać niepowtarzalne i oryginalne wrażenia z jazdy po asfalcie.
401 Svartpilen, czyli „Czarna Strzała” ma w sobie totalne minimum. Nie posiada dodatkó czy gadżetów i nie obnosi się ekstrawaganckim designem. Przede wszystkim dostarcza czystą przyjemność z jazdy, taką jak pionierskie Husqvarny. Jest lekka, posiada mocnego, 4-suwowego singla, a pozycja jest naturalna i wyprostowana. Ma być klasycznie i ponadczasowo!
Jeżeli Husqvarna rzeczywiście będzie produkowała takie cuda, musimy zbudować sobie większy garaż.
Dane techniczne – Husqvarna 701 Supermoto: