Honda z kompresorem? Są rysunki patentowe

- Piotr Jędrzejak

Napędzany jest paskiem, posiada intercooler.

Kawasaki Ninja H2R ponownie rozbudziła zainteresowanie doładowaniem na rynku motocyklowym. Poza oczywistą zaletą, jaką jest większa moc z takiej samej pojemności, takie rozwiązanie zapewnia też niższą emisję spalin. Wygląda na to, że Honda mocno interesuje się zastosowaniem kompresorów w swoich motocyklach.

Pierwsze szkice na ten temat pojawiły się w grudniu 2014. Obiektem patentów był model NC750, a kompresor miał znajdować się w miejscu „zbiornika paliwa”, który w serii NC jest tak naprawdę dużym schowkiem.

Honda NC750 z kompresorem - szkic z grudnia 2014

Szkic patentowy z 2014 roku.

Teraz brytyjska redakcja MCN.com ujawnia kolejne szkice patentowe z kompresorem w roli głównej. Niestety rysunki nie ujawniają zbyt wiele. Silnik wygląda na tak wąski, że może być jednocylindrówką, co oczywiście jest zmyłką. Kształt motocykla trochę przypomina NC750, ale w tym przypadku również śmiemy twierdzić, że nie ma co się tym przejmować. Jeżeli kompresor trafi do produkcji, to przewidujemy, że zgodnie z polityką marki pojawi się w wielu różnych modelach, w wielu różnych silnikach.

O samym kompresorze też nie wiemy zbyt wiele. Mieście się po lewej stronie silnika, będzie napędzany pasem i co najważniejsze, posiada intercooler. Przy okazji sprężania, powietrze również staje się gorące, a więc rzadsze, co negatywnie wpływa na osiągi silnika w porównaniu z powietrzem schłodzonym w intercoolerze.

Kiedy zobaczymy Hondy z kompresorem? Pewnie w ciągu kilku najbliższych lat…

Rysunki patentowe Honda z kompresorem Supercharger (1)

Rysunki patentowe Honda z kompresorem Supercharger (3)

Rysunki patentowe Honda z kompresorem Supercharger (2)

Rysunki patentowe Honda z kompresorem Supercharger (5)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl