Silnik elektryczny o mocy 2 KM ma pomagać przy przyspieszaniu, a ładowany będzie w trakcie jazdy.
Technologia hybrydowa ma się w przemyśle motoryzacyjnym bardzo dobrze. Samochody, które łączą napęd spalinowy z elektrycznym, stają się ciągle coraz bardziej popularne. Do tego stopnia, że już przestały na drogach powodować jakiekolwiek zdziwienie. W przypadku motocykli sprawa ma się jednak zupełnie inaczej.
Motocykle elektryczne pojawiają się tu i tam, jednak zdecydowanie nie można powiedzieć, aby były chociaż w najmniejszym stopniu popularne. Hybryd nie ma w ogóle. Honda własnie to zmienia, wprowadzając na rynek pierwszy skuter hybrydowy. Będzie to Honda PCX Hybrid, do sprzedaży trafi w piątek 14 września tego roku, ale jedynie na rynku japońskim. PCX Hybrid będzie pierwszym na świecie, masowo produkowanym skuterem (o pojemności 125 ccm lub mniej) z technologią hybrydową.
Nowy skuter hybrydowy nie będzie się znacznie różnił od popularnego PCXa 125. Do 12-konnego silnika Honda zamontowała motor elektryczny pełniący funkcję rozrusznika, generatora prądu oraz silnika wspomagającego. Zasilany będzie 48-voltową bateria litową. Silnik elektryczny ma załączać się przy przyspieszaniu, na co najwyżej 4 sekundy. Ładowany jest w trakcie jazdy.
Standardowy PCX 125 ma 12 KM mocy oraz 12 Nm momentu. W wersji PCX Hybrid wartości wzrosną o 2 KM oraz 4,3 Nm. Masa wzrośnie o zaledwie 5 kg do 135 kg.
Póki co Honda planuje sprzedaż jedynie na rynku japońskim, a celem jest 2000 sztuk. Ekspansja na pozostałe rynki, np. indyjski czy europejski nie jest wykluczona. Problemem może być stosunek wzrostu ceny do możliwych oszczędności.
Cena PCXa Hybrid w Japonii będzie o 26% wyższa, niż adekwatnego PCXa 125 w wersji jedynie spalinowej. Tymczasem deklarowane spalanie średnie spadnie zaledwie o 2,37%. Deklarowane średnie spalanie 125-tki to 1,972 l/100km, tymczasem Hybryda ma zużywać 1,926 l/100km.
Jedno jest pewne – Honda po raz kolejny wprowadza do jednośladów nową technologię, która dostępna będzie dla każdego, bez większych ograniczeń. Kiedyś automatyczna skrzynia DCT, teraz technologia hybrydowa.