Honda VFR800X Crossrunner 2015 – potężny facelifting i spore zmiany
MotoRmania
11 września 2014

W tym sportowo turystycznym motocyklu z segmentu adventure wprowadzono szereg zmian i nowych rozwiązań, typowych dla modeli z najwyższej półki.

Informacja prasowa

Crossrunner 2015 posiada zmodyfikowany czterycylindrowy, widlasty silnik o pojemności 800cm3, dzięki czemu legitymuje si ę teraz większą mocą maksymalną i wyższą wartością momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów. Nowy model otrzymał także bardziej agresywny wygląd, większy skok zawieszenia oraz nowe koła i hamulce. Innymi ciekawymi dodatkami są m.in. układy S-TCS i ABS, światła w technologii LED, automatycznie wyłączające się kierunkowskazy oraz podgrzewane manetki kierownicy dostępne jako wyposażenie standardowe.

Pierwszy Crossrunner trafił do sprzedaży w 2011 roku jako połączenie słynnego silnika Hondy, V4 o pojemności 800cm3 oraz wyprostowanej, typowo miejskiej pozycji za kierownicą. VFR800X Crossrunner na rok 2015 idzie jeszcze dalej w tym kierunku, podkreślając swój usportowiony charakter poprzez bardziej agresywną pozycję za kierownicą i jeszcze ostrzejszy wygląd.

Sercem maszyny pozostaje 16-zaworowy silnik VTEC 90° V4 DOHC, który zapewnia teraz jeszcze wyższe wartości momentu obrotowego przy niskich i średnich obrotach, gwarantując płynną i natychmiastową reakcję na ruchy przepustnicą w każdej sytuacji, a także wyższą moc maksymalną, wynoszącą teraz 106 KM przy 10,250 obr/min.

Aluminiowa rama 2-belkowa otrzymała lżejszą, zmodyfikowaną ramę pomocniczą oraz nowy, aluminiowy wahacz – kolejną cechę szczególną VFR. Skok zawieszenia został zwiększony o 25 mm z przodu oraz 23 mm z tyłu. ABS dostępny jest w standardzie. Przednie koło o średnicy siedemnastu cali, wykonane z odlewu aluminiowego, współpracuje z dwoma tarczami hamulcowymi o średnicy 310 mm i radialnie montowanymi, 4-tłoczkowymi zaciskami. Opony także mają sportowy charakter. Przednia ma szerokość 120, a tylna 180 mm, zapewniając optymalne osiągi podczas drogowej jazdy.

Kierowca otrzymuje teraz również do swojej dyspozycji układ kontroli momentu obrotowego Selectable Torque Control System (S-TCS) znany z modelu Crosstourer. Dostępne są dwa poziomy regulacji (oraz możliwość wyłączenia systemu), dzięki którym układ natychmiast wyczuwa zmniejszającą się trakcję tylnego koła i ogranicza moment obrotowy, pozwalając oponie na odzyskanie przyczepności.

Crosstourer to prawdziwy VFR – motocykl zaprojektowany do bezkompromisowej jazdy, ale i świetnej zabawy, łączący styl, komfort i praktyczność. Kierowca może teraz także regulować wysokość siedzenia w dwóch poziomach, a pięciostopniowa regulacja podgrzewania manetek kierownicy oraz automatycznie wyłączające się kierunkowskazy są dostępne jako wyposażenie standardowe. Całości w stylu premium dopełniają światła w technologii LED.

MotoRmania
Redaktor naczelny

to lifestylowy magazyn o tematyce motocyklowej. Ekskluzywność tego tytułu podkreśla nie tylko doskonałej jakości papier, ale przede wszystkim wyjątkowe materiały. Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły