Honda PCX125 2018 – nowa odsłona popularnego skutera
MotoRmania
20 kwietnia 2018

Najpopularniejszy skuter PCX125 w całkowicie zmienionej odsłonie, łączącej nową stylistykę z dotychczasowymi liniami typowymi dla tego modelu. Wyposażono go w zmienioną stalową rurową ramę, nowe koła i opony oraz przeprojektowano tylne zawieszenie. Dodano ABS oraz ulepszono silnik.

informacja prasowa

1. Wprowadzenie

PCX125 to jeden z największych sukcesów w historii modeli Hondy, który osiągnął sprzedaż ponad 140 000 sztuk w samej Europie od 2010 roku. Podstawą sukcesu jest wieloletnie dążenie Hondy do perfekcji: nowoczesne rozwiązania oraz stylistyka pozwalają gładko wejść w styl świadomego miejskiego świata, podczas gdy kompaktowe wymiary sprawiają, że skuter z łatwością wykreśla własną bezpieczną ścieżkę w gęstym ruchu miejskim czy w strefie parkowania.

Pozycja kierowcy, schowek pod siedzeniem na kask intergralny i doskonała jakość wykonania tworzą ów X z nazwy PCX. I co ważne podkreślenia – podstawą ogromnej popularności tego skutera jest wyjątkowy stosunek jakości do ceny.

W roku 2010, czyli w momencie wprowadzenia modelu do sprzedaży w Europie, PCX był jedynym dwukołowym pojazdem wyposażonym w system start/stop. Dwa lata później stał się pierwszym skuterem w Europie wyposażonym w bardzo oszczędny silnik Smart Power (eSP). W 2014 roku PCX spełniał normy Euro4, a obecnie znowu staje się wzorem innowacyjności na bardzo konkurencyjnym rynku, otrzymując nową stylistykę, zawieszenie i wzmocniony silnik.

2. Opis modelu

Przyciągający wzrok wygląd był zawsze mocną stroną Hondy PCX, a teraz w 2018 roku zostało to jeszcze bardziej wzmocnione nową linią stylistyczną. Poprawiono również funkcjonalność: więcej przestrzeni dla kierowcy, zwiększona pojemność schowka pod siedzeniem, panel LCD współgrający ze światłami wykonanymi w technologii LED.

Nowa rurowa, stalowa rama wzmacnia manewrowość i poręczność skutera; koła i opony są większe niż w poprzednim modelu przy zachowaniu tej samej wagi. Całość uzupełnia nowe zawieszenie ze zmienionymi amortyzatorami i trzy-stopniową sprężyną.

Pomimo bardzo niskiego zużycia paliwa silnik ma większą moc, co zawdzięcza przeprojektowanemu airboxowi, części wlotowej mieszanki i wydechowi – dzięki temu uzyskano lepsze parametry w całym zakresie obrotów.

Więcej szczegółowych informacji oraz dane techniczne na drugiej stronie tego artykułu:

MotoRmania
Redaktor naczelny

to lifestylowy magazyn o tematyce motocyklowej. Ekskluzywność tego tytułu podkreśla nie tylko doskonałej jakości papier, ale przede wszystkim wyjątkowe materiały. Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły