Patent jest. Pytanie tylko, czy Honda rzeczywiście wprowadzi go do produkcji?
Piaggio MP3 obecne jest na rynku już od… zawsze i trzeba przyznać, że przyjęło się wcale nie najgorzej (przynajmniej na zachód od Polski). Ostatnio Yamaha wprowadziła swój skuter Tricity, jako pierwszego reprezentanta nowej, trójkołowej rodziny. Honda najwyraźniej również widzi potencjał w tym rynku, jako że Japońskie Biuro Patentowe właśnie opublikowało szkice trójkołowego motocykla spod znaku Wielkiego Skrzydła.
Pierwsze co rzuca się w oczy, to podobieństwo do rodziny NC750. No i nic dziwnego, w końcu na podstawie tego projektu, Honda pokazała już kilka różnych motocykli NC, skutero-motocykl Integra, a do tego trzeba przyznać, że CTX700 oraz NM4 Vultus też mają coś wspólnego z NC. W przeciwieństwie do konkurencji, 3-kołowa Honda będzie bardziej przypominała motocykl niż skuter.
Są też szkice pokazujące, jak przednie zawieszenie będzie umożliwiało przechyły. Konstrukcja, podobnie jak w Yamasze, bazuje na równoległoboku, z tą różnicą, że boki nie są równoległe. Są delikatnie pochylone – skutkiem tego, w przypadku jazdy w zakręcie, koło znajdujące się wewnątrz będzie mniej pochylone w stosunku do podłoża. Czy to zabieg mający na celu poprawienie trakcji? Zobaczcie jak działa:
Zawieszenie i amortozacja przedniego koła bazowały będą na konstrukcji wahacza wleczonego. Wygląda też na to, że przednie koło jest mniejsze niż tylne – może mieć 15 cali.
Na sam koniec musimy zadać bardzo ważne pytanie, na które niestety nie znamy odpowiedzi: czy Honda rzeczywiście chce wprowadzić trójkołowca do sprzedaży? Przecież sam fakt opatentowania konkretnego rozwiązania nie oznacza od razu obowiązku pojawienia się na rynku – wiele pomysłów pozostaje w szufladach. Z drugiej strony, skoro konkurencja posiada już trójkołowce, to dlaczego taki gigant jak Honda miałby nie wprowadzić czegoś podobnego do produkcji? Chcielibyście zobaczyć w salonach trójkołową Hondę?