Wielkie Skrzydło zaskakuje po raz kolejny, prezentując nowy, rekreacyjny motocykl dla młodego pokolenia!
Informacja prasowa
MSX125 („Mini Street X-treme 125”) to kontynuacja oryginalnego, rekreacyjnego motocykla na małych kołach, zdefiniowanego przez Hondę w roku 1963 kultowym modelem „Monkey”, który zainspirował także modele Dax i Ape. Produkowany w Tajlandii, MSX125 jest wystarczająco kompaktowy, aby oferować wyśmienite prowadzenie i użyteczność, jednocześnie dając poczucie dosiadania pełnowymiarowego motocykla, dzięki zastosowaniu wielu elementów o standardowych rozmiarach. To po części mini-bike, po części motocykl, zapewniający porywające osiągi, pewne prowadzenie i atrakcyjną, miejską stylistykę.
MSX125 napędza sprawdzony i wydajny, zasilany wtryskiem paliwa, czterosuwowy silnik o pojemności 125 cm3, zoptymalizowany pod kątem jeszcze lepszej ekonomii i jak najpłynniejszego sposobu oddawania mocy i momentu obrotowego. Maszyna korzysta także z motocyklowej, czterobiegowej skrzyni biegów i manualnego sprzęgła. Uzupełnieniem całości jest kompaktowa, wytrzymała rama stalowa, odwrócony widelec przedniego zawieszenia, tylne zawieszenie typu monoshock, hydrauliczne tarcze hamulcowe z przodu i tyłu oraz lekkie 12” koła wyposażone w szerokie opony o niskim profilu. Cała konstrukcja waży 101,7 kg.
Zobacz też: Video-prezentacja Hondy MSX 125!
Mini Street X-treme 125 do tej pory nie był jeszcze nigdzie prezentowany, a jego debiut w Europie odbędzie się podczas odbywającej się w tym tygodniu wystawy motocykli w Brukseli. Motocykl pojawi się w salonach dealerów motocykli Hondy już w maju 2013 roku i kosztował będzie 12 400 złotych.
Od redakcji: Nie wiemy jak Wy uważacie, ale według nas połączenie nazwy Mini Street X-treme z takim designem tworzy niesamowicie pozytywny i zakręcony obraz motocykla. Nie możemy się doczekać, żeby zobaczyć go na żywo!
Zapoznajcie się ze szczegółami technicznymi podwozia:
Założenia projektowe podwozia MSX125 były następujące: stworzyć bazę dla praktycznego motocykla, który można z łatwością używać – i bezproblemowo parkować – w mieście. Jednocześnie musi gwarantować wygodę i radość z jazdy poza miastem, także z pasażerem.
Tak powstała stalowa, pojedyncza rama grzbietowa. Sztywna rura łącząca główkę ramy i oś tylnego wahacza, nadaje MSX125 minimalistycznego wyglądu. Odpowiednia elastyczność tylnego wahacza i punktów mocowania silnika zapewniają z kolei idealny balans pomiędzy komfortem, a pewnością prowadzenia.
Nowa struktura ramy pozwoliła także na umieszczenie komponentów wtrysku paliwa PGM-FI i elektryki wewnątrz osłony zbiornika paliwa, nie redukując przy tym jego pojemności, wynoszącej 5,5 litra. Rozstaw osi wynosi 1200 mm, a wyprzedzenie i kąt nachylenia główki ramy odpowiednio 25 stopni i 81 mm. Waga wynosi 101,7 kg. Wysokość siedzenia MSX125 wynosi zaledwie 765 mm, zaś ogólne wymiary sprawiają, że posiadacze „kamperów” z łatwością schowają go w swoich „domach na kółkach”.
Kolejnym celem inżynierów było wyposażenie MSX125 w zawieszenie z wyższej klasy motocykli. Odwrócony widelec o średnicy 31 mm (po raz pierwszy zastosowany w motocyklu Honda o pojemności 125 cm3) ogranicza masę nieresorowaną, a dzięki większej powierzchni nacisku, w porównaniu ze zwykłym widelcem teleskopowym, poprawia tłumienie i ogólną pracę zawieszenia. Pełnowymiarowe półki przedniego zawieszenia jeszcze bardziej wpływają na wyczucie i poprawiają prowadzenie. Za efektywną pracę tylnego zawieszenia odpowiada pojedynczy amortyzator współpracujący ze stalowym wahaczem o kształcie litery H i wymiarach 50 x 25 mm.
Niezwykle istotnym elementem stylistyki i funkcjonalności MSX125 są odlewane z aluminium, 12” koła z 2,5 calowymi felgami. Nowe ramiona w kształcie litery Y nie tylko świetnie wyglądają, ale także pomagają oszczędzić masę. Przednie koło ma wymiary 120/70-12, zaś tylne 130/70-12. 220 mm pojedyncza tarcza hamulcowa w przednim kole współpracuje z 2-tłoczkowym zaciskiem, a tylna o średnicy 190 mm z 1-tłoczkowym.
MSX125 posiada także wielozwierciadłowy reflektor o delikatnej, błękitnej poświacie, dzięki czemu przód motocykla nie tylko zyskuje na wyglądzie i charakterze, ale także używa tylko jednego źródła światła (żarówki HS1 35 W / 35 W) – zamiast osobnych żarówek do świateł mijania i drogowych. Za światło mijania odpowiada górna część, podczas gdy światło drogowe tworzą multi-reflektory rozciągające się w dolnej partii. Jasne, tylne światło LED płynnie zlewa się z przysadzistą sylwetką motocykla.
Czytelny, kompaktowy wyświetlacz LCD prezentuje wszystkie informacje, jakich potrzebuje kierowca – prędkościomierz, dwa liczniki przebiegu dziennego, wskaźnik paliwa i zegarek. Łatwość obsługi wyświetlacza, w tym resetowania i przełączania liczników, zapewniają przyciski po obu jego stronach.
Podkreślając indywidualność motocykla, jak i jego właścicieli, MSX125 dostępny jest w czterech malowaniach: Asteroid Black Metallic – Czarny Metalik; Pearl White – Perłowa Biel; Pearl Queen Bee Yellow – Perłowy Żółty; Pearl Valentine Red – Perłowy Czerwony.
Szczegóły techniczne silnika:
Dwuzaworowy, chłodzony powietrzem silnik o pojemności 125 cm3 bazuje na jednej z najdokładniej sprawdzonych jednostek napędowych Hondy. Od swojego debiutu w roku 2003 wyprodukowany został już w ilości 930 tysięcy egzemplarzy, potwierdzając swoją niezawodność, ekonomię i łatwość w użytkowaniu.
Dalszy rozwój silnika dla modelu MSX125, dzięki redukcji tarcia poprzez offset cylindra i kompaktowe dźwigienki zaworowe z rolkami, zaowocował zwiększeniem wytrzymałości i mniejszym spalaniem. Zmniejszenie bezwładności wału korbowego wpłynęło z kolei na wyczucie rolgazu i jeszcze płynniejszy sposób oddawania mocy.
Manualna skrzynia biegów o czterech przełożeniach, razem z manualnym sprzęgłem, zapewniają płynną zmianę biegów i jeszcze bardziej nadają MSX125 motocyklowego charakteru. Przednia, 15-zębowa zębatka i 34-zębowa tylna, w połączeniu z 12” kołami, gwarantują żywiołową reakcję na ruchy rolgazu w mieście, a także możliwość płynnej jazdy z niską prędkością na wysokim biegu – co idealnie przydaje się w korkach.
Zaawansowany wtrysk paliwa PGM-FI zapewnia wydajne spalanie, współpracując z kanałami dolotowymi i wylotowymi. Kanał dolotowy jest podzielony na dwie części, pozwalając na optymalizację jego długości celem zapewnienia równego przyrostu momentu obrotowego przy niskich i średnich obrotach. Duży, 3-litrowy air-box i filtr powietrza odpowiadają z kolei za równy i cichy obieg powietrza. Żywotność filtra wynosi 16 tysięcy kilometrów.
Dzięki większej średnicy (28,6 mm) końcówki układu wydechowego oraz powiększonego do 3 litrów tłumika kilku sekcyjnego poprawiony został przyrost mocy w średnim i wysokim zakresie obrotów. Wydajność katalizatora poprawiono umieszczając go w rurze układu wydechowego; wyższa temperatura pozwala na jego wcześniejszą aktywację, zaś przednia część stożkowego katalizatora wyrównuje opływ gazów.
Silnik MSX125 idealnie łączy w sobie żywiołowość i osiągi, wraz z użytecznością, poręcznością i dobrą zabawą. Praca włożona w redukcję tarcia oraz wydajność układu dolotowego i wylotowego, doprowadziła do stworzenia wyjątkowo wydajnej i ekonomicznej jednostki napędowej.
Dane techniczne:
Silnik
Typ – Chłodzony powietrzem, 1-cylindrowy, 2-zaworowy
Pojemność skokowa – 124,9 cm3
Średnica x skok tłoka – 52,4 mm x 57,9 mm
Stopień sprężenia – 9,3 : 1
Maksymalna moc – 9,8 KM przy 7000 obr/min
Maksymalny moment obr. – 10,9 Nm przy 5500 obr/min
Pojemność miski olejowej – 1,1 litra
Układ zasilania
Przygotowanie mieszanki – Elektryczny wtrysk paliwa PGM-FI
Pojemność zbiornika paliwa- 5,5 litra
Instalacja elektryczna
Rozrusznik – Elektryczny
Pojemność akumulatora – 12 V 3,5 AH
Moc alternatora – 160 W / 5000 obr/min
Przeniesienie napędu
Sprzęgło – Mokre, wielotarczowe
Skrzynia biegów – 4-biegowa
Przełożenie końcowe – Łańcuch
Rama
Typ – Pojedyncza, stalowa rama grzbietowa
Podwozie
Wymiary (dł. x szer. x wys.) – 1760 x 755 x 1010 mm
Rozstaw osi – 1200 mm
Kąt nachylenia główki ramy – 25 stopni
Wyprzedzenie – 81 mm
Wysokość siedzenia – 765 mm
Prześwit – 160 mm
Waga – 101,7 kg
Promień skrętu – 1,9 metra
Zawieszenie
Typ – Przód: 31 mm odwrócony widelec teleskopowy
Tył: Wahacz stalowy, pojedynczy amortyzator
Koła
Typ – Przód: Ramiona Y, odlew aluminiowy, MT 2,5 – 12
Tył: Ramiona Y, odlew aluminiowy, MT 2,5 – 12
Opony – Przód: 120/70-12
Tył: 130/70-12
Hamulce
Typ – Przód: 220 mm pojedynczy tarczowy, 2-tłoczkowy zacisk
Tył: 190 mm pojedynczy tarczowy, 1-tłoczkowy zacisk
Instrumenty i elektryka
Panel wskaźników – Wyświetlacz LCD uwzględniający prędkość, dwa liczniki przebiegu dziennego, wskaźnik poziomu paliwa, zegarek
Przednia lampa – Wielozwierciadłowy reflektor projektorowy z podwójną żarówką HS1 35 W / 35 W
Tylna lampa – LED