Honda CB1100 2013 zaprezentowana oficjalnie!

- MotoRmania

Pod koniec czerwca pisaliśmy o plotkach, według których CB110o miała trafić do Europy. Teraz wszystko jest już jasne – dostaniemy retro Hondę!

Informacja prasowa

Linie Hondy CB1100 z elegancją nawiązują do przeszłości. Duża, okrągła lampa przedniego światła, charakterystyczny zbiornik paliwa z logiem Hondy i srebrne panele boczne, dodają maszynie wyszukanego stylu. Podczas gdy analogowe zegary, wąskie siedzenie, układ wydechowy 4-2-1 i chromowane błotniki idealnie dopełniają całości, przypominając, jak potrafiły wyglądać motocykle i jakie wrażenie robiły.

Być może w przypadku CB1100 ważniejsze jest jednak to, czego nie widać; to motocyklowy powrót do korzeni. Silnik chłodzony powietrzem umieszczono w stalowej, podwójnej ramie kołyskowej z tradycyjnym teleskopowym widelcem z przodu i dwoma amortyzatorami z tyłu. Pozycja za kierownicą CB1100 jest wyprostowana i zrelaksowana – to idealna platforma do podziwiania mijanego świata.

Od samego początku projektu, inżynierowie pracujący nad CB1100 zdecydowali się używać słowa „design”, a nie „stylistyka”. Wykorzystując charakterystykę wielu materiałów – metalu, plastiku, skóry i gumy – stworzyli części, które są zarówno piękne, jak i funkcjonalne, łącząc je w robiącą ogromne wrażenie całość.

Centralnym elementem CB1100 jest sil­nik DOHC, chłodzony powietrzem poprzez 2 mm żebra oraz olejem (poprzez 335 mm chłodnicę oleju zamontowaną z przodu). Użebrowanie wyróżnia ten motocykl spośród całej gamy modeli Hondy. Do jego produkcji opracowano specjalną, nową technologię. Silnik kręci się do 8 500 obrotów na minutę. Kompresja wynosi 9,5:1, a moc maksymalna to 66 kW (89,8 KM) z maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 93 Nm przy 5 tys. obrotów na minutę.

Moc maksymalna nie była jednak głównym celem. Sukces ma zapewnić przyjemność z użytkowania silnika. Płynny, natychmiastowy sposób oddawania mocy i momentu w każdym zakresie obrotów jest najważniejszą cechą silnika CB1100. Nie chodzi tutaj o utrzymywanie wskazówki w okolicach czerwonego pola. Po prostu dodaj gazu i jedź. Czterosuwowy, czterocylindrowy silnik bez wysiłku pokazuje tutaj swoje najlepsze oblicze.

Ekstremalnie wydajny wtrysk paliwa PGM-FI, wykorzystujący 32 mm przepustnice, uzyskuje spalanie na poziomie 4 l / 100 km (według WMTC*).

Honda CB1100 posiada sportowy charakter, pomimo że nie jest typowo sportowym motocyklem. Świetnie spisuje się w podróżach, choć nie jest typowym motocyklem turystycznym. Zakres zastosowania CB1100 i jego możliwości, dzięki mocnemu silnikowi i dobrze zbalansowanemu podwoziu, są bardzo szerokie i mają wiele twarzy: to motocykl, który ma dostarczać frajdy w najróżniejszych sytuacjach.

Klasyczna, podwójna rama kołyskowa ze stali, łączy się z silnikiem czterema sztywnymi i dwoma gumowymi mocowaniami. Tylny wahacz także wykonano ze stali. Tradycyjny, 41 mm widelec teleskopowy posiada regulację napięcia wstępnego sprężyny, podobnie jak para tylnych amortyzatorów Showa. Na srebrnych, aluminiowych, 18-calowych kołach pięcioramiennych znajdują się opony 110/18 i 140/70 oraz hamulce z 296 mm tarczami z przodu i 4-tłoczkowymi zaciskami Nissin, a także 256 mm tarcza i pojedynczy zacisk z tyłu. System „Combined-ABS” jest standardowym wyposażeniem.

Motocykl ma 2195 mm długości, 835 mm szerokości i 1130 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 1490 mm, prześwit 125 mm, a wysokość siedzenia zaledwie 795 mm, co czyni z CB1100 bardzo poręczną maszynę.

Kąt nachylenia główki ramy wynosi 27 stopni, zaś wyprzedzenie 114 mm. Masa własna (z płynami) wynosi 248 kg. Zbiornik paliwa mieści 14,6 litra (w tym rezerwa – 3,5 litra).

Okrągłe, analogowe: prędkościomierz i obrotomierz, przywołują wspomnienia klasycznych modeli Hondy, będąc jednocześnie łatwymi w odczycie. Wyposażenie standardowe obejmuje także wskaźnik poziomu paliwa, zegar, podstawkę centralną oraz uchwyt dla pasażera.

Model CB1100 będzie dostępny w trzech kolorach:
Glory Red/Eternal Silver – czerwony ze srebrnymi panelami
Pearl Milky White/Eternal Silver – perłowo-mleczna biel ze srebrnymi panelami
Graphite Black – grafitowa czerń

Dane techniczne:

SILNIK:
Typ – rzędowy, czterocylindrowy, chłodzony olejem i powietrzem DOHC
Pojemność – 1140 cm3
Średnica razy skok – 73,5 x 67,2 mm
Stopień sprężenia – 9,5:1
Moc maksymalna – 89,8 KM przy 7500 obr/min (95/1/EC)
Maksymalny moment – 93 Nm przy 5000 obr/min (95/1/EC)
Obroty biegu jałowego – 1100 +/-100
Ilość oleju w silniku – 4,9 litra

UKŁAD ZASILANIA PALIWEM
Typ – elektroniczny PGM-FI
Średnica gardzieli – 32 mm
Pojemność zbiornika paliwa – 14,6 litrów (z rezerwą 3,5 litra)
Zużycie paliwa – 4 l / 100 km (wg WMTC*)

UKŁAD ELEKTRYCZNY
Układ zapłonowy – Tranzystorowy, elektroniczny
Czas zapłonu 10°
Świeca zapłonowa NGK – LMAR8A – 9S
Rozrusznik – Elektryczny
Akumulator YTZ14S WET 12V-11.2Ah
Alternator 333 W
Światło przednie 60/55 W

UKŁAD NAPĘDOWY
Sprzęgło – Wielotarczowe mokre
Skrzynia biegów – 5 stopniowa
Przełożenia
1. 3,166(38/12)
2. 2,062(33/16)
3. 1,545(34/22)
4. 1,250(25/20)
5. (30/29)
Przełożenie wstępne 1,652 (76/46)
Przełożenie końcowe – Łańcuch 2,166 (39/18)

RAMA
Stalowa, podwójna, kołyskowa

PODWOZIE
Wymiary-  2195 x 835 x 1130 mm
Rozstaw osi – 1 490 mm
Pochylenie główki ramy – 27°
Wyprzedzenie – 114 mm
Promień skrętu – 2,7 m
Wysokość siedzenia – 795 mm
Prześwit – 125 mm
Masa pojazdu gotowego do jazdy – 248 kg

ZAWIESZENIE
Przód: 41 mm tradycyjny widelec z regulacją napięcia wstępnego 
Tył: Podwójne elementy resorująco tłumiące z regulacją napięcia wstępnego 

KOŁA
Typ – Odlewane ze stopów lekkich
Rozmiar obręczy – Przód: 18M/CxMT2,50 ; Tył: 18M/CxMT4,00
Rozmiar opon – Przód: 110/80-18 ; Tył: 140/70-18

HAMULCE
Przód: Hydrauliczny, dwie tarcze
Tył: Hydrauliczny, jedna tarcza

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl