Pod koniec czerwca pisaliśmy o plotkach, według których CB110o miała trafić do Europy. Teraz wszystko jest już jasne – dostaniemy retro Hondę!
Informacja prasowa
Linie Hondy CB1100 z elegancją nawiązują do przeszłości. Duża, okrągła lampa przedniego światła, charakterystyczny zbiornik paliwa z logiem Hondy i srebrne panele boczne, dodają maszynie wyszukanego stylu. Podczas gdy analogowe zegary, wąskie siedzenie, układ wydechowy 4-2-1 i chromowane błotniki idealnie dopełniają całości, przypominając, jak potrafiły wyglądać motocykle i jakie wrażenie robiły.
Być może w przypadku CB1100 ważniejsze jest jednak to, czego nie widać; to motocyklowy powrót do korzeni. Silnik chłodzony powietrzem umieszczono w stalowej, podwójnej ramie kołyskowej z tradycyjnym teleskopowym widelcem z przodu i dwoma amortyzatorami z tyłu. Pozycja za kierownicą CB1100 jest wyprostowana i zrelaksowana – to idealna platforma do podziwiania mijanego świata.
Od samego początku projektu, inżynierowie pracujący nad CB1100 zdecydowali się używać słowa „design”, a nie „stylistyka”. Wykorzystując charakterystykę wielu materiałów – metalu, plastiku, skóry i gumy – stworzyli części, które są zarówno piękne, jak i funkcjonalne, łącząc je w robiącą ogromne wrażenie całość.
Centralnym elementem CB1100 jest silnik DOHC, chłodzony powietrzem poprzez 2 mm żebra oraz olejem (poprzez 335 mm chłodnicę oleju zamontowaną z przodu). Użebrowanie wyróżnia ten motocykl spośród całej gamy modeli Hondy. Do jego produkcji opracowano specjalną, nową technologię. Silnik kręci się do 8 500 obrotów na minutę. Kompresja wynosi 9,5:1, a moc maksymalna to 66 kW (89,8 KM) z maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 93 Nm przy 5 tys. obrotów na minutę.
Moc maksymalna nie była jednak głównym celem. Sukces ma zapewnić przyjemność z użytkowania silnika. Płynny, natychmiastowy sposób oddawania mocy i momentu w każdym zakresie obrotów jest najważniejszą cechą silnika CB1100. Nie chodzi tutaj o utrzymywanie wskazówki w okolicach czerwonego pola. Po prostu dodaj gazu i jedź. Czterosuwowy, czterocylindrowy silnik bez wysiłku pokazuje tutaj swoje najlepsze oblicze.
Ekstremalnie wydajny wtrysk paliwa PGM-FI, wykorzystujący 32 mm przepustnice, uzyskuje spalanie na poziomie 4 l / 100 km (według WMTC*).
Honda CB1100 posiada sportowy charakter, pomimo że nie jest typowo sportowym motocyklem. Świetnie spisuje się w podróżach, choć nie jest typowym motocyklem turystycznym. Zakres zastosowania CB1100 i jego możliwości, dzięki mocnemu silnikowi i dobrze zbalansowanemu podwoziu, są bardzo szerokie i mają wiele twarzy: to motocykl, który ma dostarczać frajdy w najróżniejszych sytuacjach.
Klasyczna, podwójna rama kołyskowa ze stali, łączy się z silnikiem czterema sztywnymi i dwoma gumowymi mocowaniami. Tylny wahacz także wykonano ze stali. Tradycyjny, 41 mm widelec teleskopowy posiada regulację napięcia wstępnego sprężyny, podobnie jak para tylnych amortyzatorów Showa. Na srebrnych, aluminiowych, 18-calowych kołach pięcioramiennych znajdują się opony 110/18 i 140/70 oraz hamulce z 296 mm tarczami z przodu i 4-tłoczkowymi zaciskami Nissin, a także 256 mm tarcza i pojedynczy zacisk z tyłu. System „Combined-ABS” jest standardowym wyposażeniem.
Motocykl ma 2195 mm długości, 835 mm szerokości i 1130 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 1490 mm, prześwit 125 mm, a wysokość siedzenia zaledwie 795 mm, co czyni z CB1100 bardzo poręczną maszynę.
Kąt nachylenia główki ramy wynosi 27 stopni, zaś wyprzedzenie 114 mm. Masa własna (z płynami) wynosi 248 kg. Zbiornik paliwa mieści 14,6 litra (w tym rezerwa – 3,5 litra).
Okrągłe, analogowe: prędkościomierz i obrotomierz, przywołują wspomnienia klasycznych modeli Hondy, będąc jednocześnie łatwymi w odczycie. Wyposażenie standardowe obejmuje także wskaźnik poziomu paliwa, zegar, podstawkę centralną oraz uchwyt dla pasażera.
Model CB1100 będzie dostępny w trzech kolorach:
Glory Red/Eternal Silver – czerwony ze srebrnymi panelami
Pearl Milky White/Eternal Silver – perłowo-mleczna biel ze srebrnymi panelami
Graphite Black – grafitowa czerń
Dane techniczne:
SILNIK:
Typ – rzędowy, czterocylindrowy, chłodzony olejem i powietrzem DOHC
Pojemność – 1140 cm3
Średnica razy skok – 73,5 x 67,2 mm
Stopień sprężenia – 9,5:1
Moc maksymalna – 89,8 KM przy 7500 obr/min (95/1/EC)
Maksymalny moment – 93 Nm przy 5000 obr/min (95/1/EC)
Obroty biegu jałowego – 1100 +/-100
Ilość oleju w silniku – 4,9 litra
UKŁAD ZASILANIA PALIWEM
Typ – elektroniczny PGM-FI
Średnica gardzieli – 32 mm
Pojemność zbiornika paliwa – 14,6 litrów (z rezerwą 3,5 litra)
Zużycie paliwa – 4 l / 100 km (wg WMTC*)
UKŁAD ELEKTRYCZNY
Układ zapłonowy – Tranzystorowy, elektroniczny
Czas zapłonu 10°
Świeca zapłonowa NGK – LMAR8A – 9S
Rozrusznik – Elektryczny
Akumulator YTZ14S WET 12V-11.2Ah
Alternator 333 W
Światło przednie 60/55 W
UKŁAD NAPĘDOWY
Sprzęgło – Wielotarczowe mokre
Skrzynia biegów – 5 stopniowa
Przełożenia
1. 3,166(38/12)
2. 2,062(33/16)
3. 1,545(34/22)
4. 1,250(25/20)
5. (30/29)
Przełożenie wstępne 1,652 (76/46)
Przełożenie końcowe – Łańcuch 2,166 (39/18)
RAMA
Stalowa, podwójna, kołyskowa
PODWOZIE
Wymiary- 2195 x 835 x 1130 mm
Rozstaw osi – 1 490 mm
Pochylenie główki ramy – 27°
Wyprzedzenie – 114 mm
Promień skrętu – 2,7 m
Wysokość siedzenia – 795 mm
Prześwit – 125 mm
Masa pojazdu gotowego do jazdy – 248 kg
ZAWIESZENIE
Przód: 41 mm tradycyjny widelec z regulacją napięcia wstępnego
Tył: Podwójne elementy resorująco tłumiące z regulacją napięcia wstępnego
KOŁA
Typ – Odlewane ze stopów lekkich
Rozmiar obręczy – Przód: 18M/CxMT2,50 ; Tył: 18M/CxMT4,00
Rozmiar opon – Przód: 110/80-18 ; Tył: 140/70-18
HAMULCE
Przód: Hydrauliczny, dwie tarcze
Tył: Hydrauliczny, jedna tarcza