Eicma: Honda X-Adv 2017 – skuterowy SUV [dane, film, zdjęcia]

- Piotr Jędrzejak

Na targach Eicma w Mediolanie, Honda w końcu zaprezentowała model X-Adv. Ten offroadowy skuter jest odpowiedzią na pytanie, którego nikt nigdy nie zadał.

W gruncie rzeczy i telegraficznym skrócie, jest to Integra z offroadowym zacięciem. W oficjalnej informacji prasowej Honda porównuje ten model do samochodowych SUVów i wydaje nam się, że to bardzo trafne spostrzeżenie.

X-Adv mimo wszystko jest wciąż skuterem, a koła mają rozmiar 17 i 15 cali, co już wyklucza go z poważnego offroadu. Ale z drugiej strony idealnie nadaje się na dziurawe drogi, do podbijania miasta bocznymi drogami i ewentualnie, aby dojechać gdzieś szutrową ścieżką. Dokładnie tak, jak SUVy, które z prawdziwym offroadem równie niewiele wspólnego. Przejdźmy więc do konkretów.

17YM X-ADV

Silnik

Jednostka jest znana z pozostałej serii NC. Rzędowy dwucylindrowiec o pojemności 745 ccm, chłodzony cieczą. Generuje 54 KM mocy, 68 Nm momentu obrotowego i potrafi spalić nawet 3,6l/100 km. Skrzynia to automatyczna przekładnia DCT. Posiada tryb D, trzy tryby S, ale nie ma offroadowego trybu G znanego z automatycznej Africi Twin.

17YM X-ADV

Podwozie

Rama to nowa konstrukcja, wciąż z rur stalowych. Rozstaw osi wynosi 1590 mm, a kąt główki ramy to 39°. Zawieszenie może pochwalić się dużym, offroadowym skokiem – 153,5 mm z przodu oraz 150 mm z tyłu. Widelec przedni to USD z regulacją napięcia oraz tłumienia odbicia. Tylny amortyzator posiada jedynie regulację napięcia. Prześwit wynosi zadowalające 162 mm, a skuter z paliwem waży 238 kg.

Hamulce z przodu to dwa potężne zaciski radialne, 4-tłoczkowe, które pracują na 2 tarczach 310 mm. Opony mają raczej szosowy rozmiar 120/70 R17 oraz 160/60 R15, ale bieżnik to względnie szutrowy Bridgestone Trail Wing 152.

17YM X-ADV

Wyposażenie

Skuter X-ADV posiada szybę regulowaną w 5 stopniach, grubą kierownicę aluminiową, osłony dłoni wprost z Africa Twin, zegary LCD zamontowane w rajdowym stylu oraz kluczyk zbliżeniowy. Schowek pod kanapą ma pojemność 21 litrów, a oświetlenie to w pełni technologia LED. Skuter zaprojektował włoski oddział Hondy, a celem do osiągnięcia był offroadowy styl i wytrzymałe na upadki nadwozie.

Honda X-Adv to dziwne, wyjątkowe stworzenie. Czy chcielibyśmy go kupić? Póki co raczej nie. Czy jesteśmy ciekawi jak to jeździ? Nawet nie wiecie jak bardzo…

17YM X-ADV

Dane techniczne:

ENGINE
TypeLiquid-cooled, L2, SOHC
Engine Displacement (cm³)745cc
No. of Valves per Cylinder4
Bore ´ Stroke (mm)77 x 80
Compression Ratio10.7:1
Max. Power Output40.3kW @ 6,250rpm
Max. Torque68Nm @ 4,750rpm
Oil Capacity4.1L
FUEL SYSTEM
CarburationPGM-FI
Fuel Tank Capacity13.1L
Fuel Consumption27.5km/l
ELECTRICAL SYSTEM
StarterElectric
Battery Capacity12V-11.2AH
ACG Output420W @ 5,000rpm
DRIVETRAIN
Clutch TypeWet multiplate Hydraulic / Wet multiplate Hydraulic Dual clutch (DCT)
Transmission Type6-speed
Final DriveChain
FRAME
TypeSteel Diamond
CHASSIS
Dimensions (LxWxH)2245x910x1375
Wheelbase1,590mm
Caster Angle27°
Trail104mm
Seat Height820mm
Ground Clearance162mm
Kerb Weight238kg
Turning radius2.8m
SUSPENSION
Type FrontAdjustment
Type RearProlink with Rear Shock Preload adjustment
WHEELS
Rim Size Front17 inch
Rim Size Rear15 inch
Tyres Front120/70 R17
Tyres Rear160/60 R15
BRAKES
ABS System Type2 Channel
INSTRUMENTS & ELECTRICS
InstrumentsDigital
HeadlightLED
TaillightLED

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl