Na targach Eicma w Mediolanie, Honda w końcu zaprezentowała model X-Adv. Ten offroadowy skuter jest odpowiedzią na pytanie, którego nikt nigdy nie zadał.
W gruncie rzeczy i telegraficznym skrócie, jest to Integra z offroadowym zacięciem. W oficjalnej informacji prasowej Honda porównuje ten model do samochodowych SUVów i wydaje nam się, że to bardzo trafne spostrzeżenie.
X-Adv mimo wszystko jest wciąż skuterem, a koła mają rozmiar 17 i 15 cali, co już wyklucza go z poważnego offroadu. Ale z drugiej strony idealnie nadaje się na dziurawe drogi, do podbijania miasta bocznymi drogami i ewentualnie, aby dojechać gdzieś szutrową ścieżką. Dokładnie tak, jak SUVy, które z prawdziwym offroadem równie niewiele wspólnego. Przejdźmy więc do konkretów.
Silnik
Jednostka jest znana z pozostałej serii NC. Rzędowy dwucylindrowiec o pojemności 745 ccm, chłodzony cieczą. Generuje 54 KM mocy, 68 Nm momentu obrotowego i potrafi spalić nawet 3,6l/100 km. Skrzynia to automatyczna przekładnia DCT. Posiada tryb D, trzy tryby S, ale nie ma offroadowego trybu G znanego z automatycznej Africi Twin.
Podwozie
Rama to nowa konstrukcja, wciąż z rur stalowych. Rozstaw osi wynosi 1590 mm, a kąt główki ramy to 39°. Zawieszenie może pochwalić się dużym, offroadowym skokiem – 153,5 mm z przodu oraz 150 mm z tyłu. Widelec przedni to USD z regulacją napięcia oraz tłumienia odbicia. Tylny amortyzator posiada jedynie regulację napięcia. Prześwit wynosi zadowalające 162 mm, a skuter z paliwem waży 238 kg.
Hamulce z przodu to dwa potężne zaciski radialne, 4-tłoczkowe, które pracują na 2 tarczach 310 mm. Opony mają raczej szosowy rozmiar 120/70 R17 oraz 160/60 R15, ale bieżnik to względnie szutrowy Bridgestone Trail Wing 152.
Wyposażenie
Skuter X-ADV posiada szybę regulowaną w 5 stopniach, grubą kierownicę aluminiową, osłony dłoni wprost z Africa Twin, zegary LCD zamontowane w rajdowym stylu oraz kluczyk zbliżeniowy. Schowek pod kanapą ma pojemność 21 litrów, a oświetlenie to w pełni technologia LED. Skuter zaprojektował włoski oddział Hondy, a celem do osiągnięcia był offroadowy styl i wytrzymałe na upadki nadwozie.
Honda X-Adv to dziwne, wyjątkowe stworzenie. Czy chcielibyśmy go kupić? Póki co raczej nie. Czy jesteśmy ciekawi jak to jeździ? Nawet nie wiecie jak bardzo…
Dane techniczne:
| ENGINE | |
| Type | Liquid-cooled, L2, SOHC |
| Engine Displacement (cm³) | 745cc |
| No. of Valves per Cylinder | 4 |
| Bore ´ Stroke (mm) | 77 x 80 |
| Compression Ratio | 10.7:1 |
| Max. Power Output | 40.3kW @ 6,250rpm |
| Max. Torque | 68Nm @ 4,750rpm |
| Oil Capacity | 4.1L |
| FUEL SYSTEM | |
| Carburation | PGM-FI |
| Fuel Tank Capacity | 13.1L |
| Fuel Consumption | 27.5km/l |
| ELECTRICAL SYSTEM | |
| Starter | Electric |
| Battery Capacity | 12V-11.2AH |
| ACG Output | 420W @ 5,000rpm |
| DRIVETRAIN | |
| Clutch Type | Wet multiplate Hydraulic / Wet multiplate Hydraulic Dual clutch (DCT) |
| Transmission Type | 6-speed |
| Final Drive | Chain |
| FRAME | |
| Type | Steel Diamond |
| CHASSIS | |
| Dimensions (LxWxH) | 2245x910x1375 |
| Wheelbase | 1,590mm |
| Caster Angle | 27° |
| Trail | 104mm |
| Seat Height | 820mm |
| Ground Clearance | 162mm |
| Kerb Weight | 238kg |
| Turning radius | 2.8m |
| SUSPENSION | |
| Type Front | Adjustment |
| Type Rear | Prolink with Rear Shock Preload adjustment |
| WHEELS | |
| Rim Size Front | 17 inch |
| Rim Size Rear | 15 inch |
| Tyres Front | 120/70 R17 |
| Tyres Rear | 160/60 R15 |
| BRAKES | |
| ABS System Type | 2 Channel |
| INSTRUMENTS & ELECTRICS | |
| Instruments | Digital |
| Headlight | LED |
| Taillight | LED |





