Na targach Eicma w Mediolanie, Honda w końcu zaprezentowała model X-Adv. Ten offroadowy skuter jest odpowiedzią na pytanie, którego nikt nigdy nie zadał.
W gruncie rzeczy i telegraficznym skrócie, jest to Integra z offroadowym zacięciem. W oficjalnej informacji prasowej Honda porównuje ten model do samochodowych SUVów i wydaje nam się, że to bardzo trafne spostrzeżenie.
X-Adv mimo wszystko jest wciąż skuterem, a koła mają rozmiar 17 i 15 cali, co już wyklucza go z poważnego offroadu. Ale z drugiej strony idealnie nadaje się na dziurawe drogi, do podbijania miasta bocznymi drogami i ewentualnie, aby dojechać gdzieś szutrową ścieżką. Dokładnie tak, jak SUVy, które z prawdziwym offroadem równie niewiele wspólnego. Przejdźmy więc do konkretów.
Silnik
Jednostka jest znana z pozostałej serii NC. Rzędowy dwucylindrowiec o pojemności 745 ccm, chłodzony cieczą. Generuje 54 KM mocy, 68 Nm momentu obrotowego i potrafi spalić nawet 3,6l/100 km. Skrzynia to automatyczna przekładnia DCT. Posiada tryb D, trzy tryby S, ale nie ma offroadowego trybu G znanego z automatycznej Africi Twin.
Podwozie
Rama to nowa konstrukcja, wciąż z rur stalowych. Rozstaw osi wynosi 1590 mm, a kąt główki ramy to 39°. Zawieszenie może pochwalić się dużym, offroadowym skokiem – 153,5 mm z przodu oraz 150 mm z tyłu. Widelec przedni to USD z regulacją napięcia oraz tłumienia odbicia. Tylny amortyzator posiada jedynie regulację napięcia. Prześwit wynosi zadowalające 162 mm, a skuter z paliwem waży 238 kg.
Hamulce z przodu to dwa potężne zaciski radialne, 4-tłoczkowe, które pracują na 2 tarczach 310 mm. Opony mają raczej szosowy rozmiar 120/70 R17 oraz 160/60 R15, ale bieżnik to względnie szutrowy Bridgestone Trail Wing 152.
Wyposażenie
Skuter X-ADV posiada szybę regulowaną w 5 stopniach, grubą kierownicę aluminiową, osłony dłoni wprost z Africa Twin, zegary LCD zamontowane w rajdowym stylu oraz kluczyk zbliżeniowy. Schowek pod kanapą ma pojemność 21 litrów, a oświetlenie to w pełni technologia LED. Skuter zaprojektował włoski oddział Hondy, a celem do osiągnięcia był offroadowy styl i wytrzymałe na upadki nadwozie.
Honda X-Adv to dziwne, wyjątkowe stworzenie. Czy chcielibyśmy go kupić? Póki co raczej nie. Czy jesteśmy ciekawi jak to jeździ? Nawet nie wiecie jak bardzo…
Dane techniczne:
ENGINE | |
Type | Liquid-cooled, L2, SOHC |
Engine Displacement (cm³) | 745cc |
No. of Valves per Cylinder | 4 |
Bore ´ Stroke (mm) | 77 x 80 |
Compression Ratio | 10.7:1 |
Max. Power Output | 40.3kW @ 6,250rpm |
Max. Torque | 68Nm @ 4,750rpm |
Oil Capacity | 4.1L |
FUEL SYSTEM | |
Carburation | PGM-FI |
Fuel Tank Capacity | 13.1L |
Fuel Consumption | 27.5km/l |
ELECTRICAL SYSTEM | |
Starter | Electric |
Battery Capacity | 12V-11.2AH |
ACG Output | 420W @ 5,000rpm |
DRIVETRAIN | |
Clutch Type | Wet multiplate Hydraulic / Wet multiplate Hydraulic Dual clutch (DCT) |
Transmission Type | 6-speed |
Final Drive | Chain |
FRAME | |
Type | Steel Diamond |
CHASSIS | |
Dimensions (LxWxH) | 2245x910x1375 |
Wheelbase | 1,590mm |
Caster Angle | 27° |
Trail | 104mm |
Seat Height | 820mm |
Ground Clearance | 162mm |
Kerb Weight | 238kg |
Turning radius | 2.8m |
SUSPENSION | |
Type Front | Adjustment |
Type Rear | Prolink with Rear Shock Preload adjustment |
WHEELS | |
Rim Size Front | 17 inch |
Rim Size Rear | 15 inch |
Tyres Front | 120/70 R17 |
Tyres Rear | 160/60 R15 |
BRAKES | |
ABS System Type | 2 Channel |
INSTRUMENTS & ELECTRICS | |
Instruments | Digital |
Headlight | LED |
Taillight | LED |