Scrambler 1100 dopełnia rodzinę Scramblerów. Jego silnik pochodzi z Monstera 1100 i jest chłodzony powietrzem. Ma 86 KM mocy i waży 206-211 kg w zależności od wersji.
Ducati w tym roku podeszło do tematu wyjątkowo. Jesteśmy już przyzwyczajeni, że kilku producentów organizuje swoje prezentacje w prestiżowych halach lub teatrach na dzień przed Eicmą, ale Ducati najwyraźniej musiało zrobić coś więcej. Prezentację zorganizowano na 2 dni wcześniej i wyszło naprawdę widowiskowo.
Najważniejszą i ostatnią w kolejności nowością był Panigale V4, jednak na początku na scenę wjechał Ducati Scrambler 1100. Model ten uzupełnia ofertę Scrambler (400 ccm, 800 ccm, a teraz też 1100 ccm), jednocześnie wciąż trzymając się stylu scramblerów. Trzeba przyznać, że jego film promocyjny wyjątkowo nam się spodobał, lubimy ten klimat:
Najważniejszy w tym motocyklu jest większy silnik, który zgodnie z ideą linii Scrambler, jest chłodzony powietrzem. To powinno spodobać się fanom klasyki. V2 ma pojemność 1079 ccm, pochodzi z Monstera 1100 i został dopasowany do norm Euro 4. Jego osiągi to 86 KM przy 7,500 rpm oraz 88.4 Nm KM przy 4,750 rpm.
Scrambler 1100 charakteryzuje się wysokim przywiązaniem do designu. Wszystkie użyte elementy są wysokiej jakości i mają stylowo wyglądać. Panele na zbiorniku są wymienne, tak jak klamki czy tylna rama pomocnicza. Okrągły reflektor posiada charakterystyczny X w środku oraz LEDy do jazdy dziennej. Motocykl dostępny jest w trzech wersjach. Scrambler 1100 jest zwykły. Scrambler 1100 Special jest w stylu cafe racer, posiada niższą kierownicę, aluminiowe błotniki i szprychowe koła. Istnieje też Scrambler 1100 Sport wyposażony w regulowane zawieszenie Ohlins oraz aluminiowe felgi. W każdej wersji przednie koło ma 18 cali, a tylne 17″.
Warte zauważenia są fikuśne, nowoczesne, ale utrzymane w klasycznym designie zegary. Na pokładzie jest przepustnica Ride By Wire i trzy tryby jazdy. Układ hamulcowy bazuje na dwóch tarczach 330 mm z przodu i 4-tłoczkowych zaciskach monobloc od Brembo, ale jest też nowoczesny, zakrętowy ABS od Boscha. Nie zabrakło kontroli trakcji.
Poniżej znajdziecie najważniejsze cechy oraz dane techniczne Scramblerów 1100. Jeżeli macie ochotę poznać więcej szczegółowych informacji, zapraszamy do pełnej informacji prasowej.
Ducati Scrambler 1100
• Kolory
o “’62 Yellow” z czarną ramą i czarnym siedzeniem
o “Shining Black” z czarną ramą i czarnym siedzeniem
• Wyposażenie
o Stalowy zbiornik o kształcie kropli wody z wymiennymi, aluminiowymi panelami bocznymi
o Niskie siedzenie (810 mm)
o szeroka kierownica dla zrelaksowanej pozycji
o Okrągły reflektor ze szklaną soczewką i DRL (światło do jazdy dziennej)
o tylne „zmiękczone” światło led
o podwójne zegary LCD
o chłodzony cieczą silnik 1,079 cm³ L-Twin
o maszynowo frezowane, aluminiowe pokrywy pasków rozrządu
o rama kratownicowa Twin Spar oraz aluminiowa rama pomocnicza
o podwójny wahacz
o 10-ramienne, lekkie felgi aluminiowe, 18″ z przodu i z 17″ z tyłu
o opony Pirelli o zabarwieniu enduro, zoptymalizowane dla Ducati Scramblera
o ABS zakrętowy Bosch
o kontrola trakcji
o trzy tryby jazdy (Active, Journey and City)
o gniazdo USB pod kanapą do ładowania urządzeń mobilnych
Ducati Scrambler Special
• Kolor
o “Custom Grey” z czarną ramą i czarnymi kołami szprychowymi
• Różnice wyposażenia względem podstawowego Scramblera 1100
o niska kierownica o zmiennej średnicy
o podwójny wahacz z wykończeniem „szorowane aluminium”
o szprychowe koła, 18″ z przodu i z 17″ z tyłu
o aluminiowe błotniki z przodu i z tyłu
o dedykowane wykończenie kanapy
o chromowany układ wydechowy
Ducati Scrambler Sport
• kolory
o “Viper Black” z żółtymi bokami zbiornika, żółtymi paskami wzdłuż zbiornika i błotników, z czarną ramą i kołami
• Różnice wyposażenia względem podstawowego Scramblera 1100
o niska kierownica o zmiennej średnicy
o dedykowane wykończenie kanapy
o regulowany widelec Öhlins
o regulowany amortyzator Öhlins