Ducati Multistrada 1200 Enduro 2016 – offroadowo [dane, zdjęcia, filmy]

- Piotr Jędrzejak

Drugą wielką nowością od Ducati i zarazem wejściem na drugi nowy segment rynku jest offroadowa opcja Multistrady, będąca konkurencją dla takich sprzętów, jak R1200GS Adventure czy Caponord 1200 Rally.

Nie miejcie złudzeń, to nie jest byle jaki facelifting. Oczywiście to wciąż Multistrada, ale jednak z wieloma ważnymi i znacznymi modyfikacjami. Multistrada 1200 Enduro została specjalnie zaprojektowana i testowana (w ciężkich warunkach!) aby spełnić wymagania wymagających globtroterów oraz fanów dużych enduraków.

Prezentacja Multistrady 1200 Enduro:

https://www.youtube.com/watch?v=3fkxKZc6GOg

Mulristrada 1200 Enduro testowana na torze MX:

https://www.youtube.com/watch?v=V4aN9EDwZq0

Znacznie zmieniło się podwozie. Motocykl stoi na kołach 19 cali z przodu i 17 z tyłu, oczywiście szprychowych. Seryjne opony to Pirelli Scorpion Trail II, ale Ducati od razu zamiennie proponuje bardziej offroadowe Scorpion Rally. Zawieszenie to półaktywny system Ducati Skyhook Evolution ze zmodyfikowanymi wnętrznościami oraz oprogramowaniem pod względem offroadu. Skok zawieszenia to po 200 mm z przodu i z tyłu. Wahacz jest dwustronny, aby sprostać wymaganiom. Multistrada 1200 Enduro waży 225 kg na sucho, a kanapa jest na wysokości 850-890 mm, w zależności od wybranego siedzenia.

Ducati Multistrada 1200 Enduro (9)

Wśród elektroniki znalazł się czujnik IMU i wszystkie znane systemy kontroli trakcji. Oczywiście jest tryb jazdy Enduro. Warto zaznaczyć, że „zakrętowy” ABS posiada opcję odłączenia tylnego koła, a nowością jest Vehicle Hold Control, czyli asystent ruszania pod górę. Jest też aplikacja na smartfony pełniąca funkcję podstawowej telemetrii i dzielenia się trasą.

Silnik to wciąż Ducati Testastretta DVT o tej samej mocy 160 KM. Zmienił się tylko wydech i normy Euro 4 zostały spełnione.

Ducati Multistrada 1200 Enduro (8)

Na pewno zauważycie też przekonstruowany zbiornik paliwa. Poprawiona została ergonomia i pozycja, szczególne w offroadzie oraz stojąc. Do tego zbiornik mieści teraz 30 litrów paliwa – globtroterzy ucieszą się, że według Ducati zasięg wynosi aż 450 km. Boczne panele wykonane zostały z aluminium.

Razem z nowym modelem zaprezentowana została Multistrada 1200 Pikes Peak. Jest to generalnie Multistrada S, którą wyposażono w wypasione zawieszenie Ohlinsa z pełną regulacją, sporo karbonowych dodatków, wydech Termignoni i niską szybę.

Multistrada 1200 Enduro + Pikes Peak 2016 - specyfikacja

Dane techniczne – kliknij aby otworzyć w dużej rozdzielczości.

Ducati Multistrada 1200 Enduro (17)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl