Ducati Multistrada 1200 Enduro 2016 – offroadowo [dane, zdjęcia, filmy]
Piotr Jędrzejak
16 listopada 2015

Drugą wielką nowością od Ducati i zarazem wejściem na drugi nowy segment rynku jest offroadowa opcja Multistrady, będąca konkurencją dla takich sprzętów, jak R1200GS Adventure czy Caponord 1200 Rally.

Nie miejcie złudzeń, to nie jest byle jaki facelifting. Oczywiście to wciąż Multistrada, ale jednak z wieloma ważnymi i znacznymi modyfikacjami. Multistrada 1200 Enduro została specjalnie zaprojektowana i testowana (w ciężkich warunkach!) aby spełnić wymagania wymagających globtroterów oraz fanów dużych enduraków.

Prezentacja Multistrady 1200 Enduro:

https://www.youtube.com/watch?v=3fkxKZc6GOg

Mulristrada 1200 Enduro testowana na torze MX:

https://www.youtube.com/watch?v=V4aN9EDwZq0

Znacznie zmieniło się podwozie. Motocykl stoi na kołach 19 cali z przodu i 17 z tyłu, oczywiście szprychowych. Seryjne opony to Pirelli Scorpion Trail II, ale Ducati od razu zamiennie proponuje bardziej offroadowe Scorpion Rally. Zawieszenie to półaktywny system Ducati Skyhook Evolution ze zmodyfikowanymi wnętrznościami oraz oprogramowaniem pod względem offroadu. Skok zawieszenia to po 200 mm z przodu i z tyłu. Wahacz jest dwustronny, aby sprostać wymaganiom. Multistrada 1200 Enduro waży 225 kg na sucho, a kanapa jest na wysokości 850-890 mm, w zależności od wybranego siedzenia.

Wśród elektroniki znalazł się czujnik IMU i wszystkie znane systemy kontroli trakcji. Oczywiście jest tryb jazdy Enduro. Warto zaznaczyć, że „zakrętowy” ABS posiada opcję odłączenia tylnego koła, a nowością jest Vehicle Hold Control, czyli asystent ruszania pod górę. Jest też aplikacja na smartfony pełniąca funkcję podstawowej telemetrii i dzielenia się trasą.

Silnik to wciąż Ducati Testastretta DVT o tej samej mocy 160 KM. Zmienił się tylko wydech i normy Euro 4 zostały spełnione.

Na pewno zauważycie też przekonstruowany zbiornik paliwa. Poprawiona została ergonomia i pozycja, szczególne w offroadzie oraz stojąc. Do tego zbiornik mieści teraz 30 litrów paliwa – globtroterzy ucieszą się, że według Ducati zasięg wynosi aż 450 km. Boczne panele wykonane zostały z aluminium.

Razem z nowym modelem zaprezentowana została Multistrada 1200 Pikes Peak. Jest to generalnie Multistrada S, którą wyposażono w wypasione zawieszenie Ohlinsa z pełną regulacją, sporo karbonowych dodatków, wydech Termignoni i niską szybę.

Dane techniczne – kliknij aby otworzyć w dużej rozdzielczości.

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły