Wygląda na to, że poza owiewkami zmieni się tylko silnik. Wciąż jednak nie wiemy, czy za zwiększeniem pojemności stoi coś więcej, niż normy Euro 4.
Na sezon 2016 Włosi zapowiedzieli aż 9 nowych modeli, z czego 2 wkroczą na nowe segmenty dla Ducati. Dokumenty z Kalifornii ujawniły, że jednym ze wspomnianej dziewiątki będzie superbike klasy średniej, 959 Panigale, zastępujący 899 Panigale.
Teraz Brytyjczycy z Visordown publikują zdjęcie szpiegowskie nowego Dukata, które ujawnia, że zmiany są raczej niewielkie. Motocykl wprawdzie jest „profesjonalnie” zakamuflowany taśmą malarską, ale i tak każdy wie o co chodzi. Nawet logo modelu delikatnie prześwituje…
Z zewnątrz widać wyraźnie, że 959 Panigale upodabnia się do większego 1299 Panigale. Nowy model dostał światła i lusterka wyglądające zupełnie, jak w 1299 – nawet nowa owiewka odkrywa część dekla silnika, jak w dużym superbiku. Zawieszenie i hamulce są najprawdopodobniej identyczne, jak w 899 Panigale, czyli jest to widelec Showa, amortyzator Sachs (wahacz pozostał obustronny) oraz hamulce Brembo Monobloc M4.32.
Pod znakiem zapytania wciąż stoi to, co pod owiewkami. Nowe motocykle muszą spełniać normy Euro 4 i prawdopodobnie to stąd wzięły się dodatkowe centymetry sześcienne. Włosi najwyraźniej nie chcą poświęcać osiągów (148 KM i 99 Nm dla 899 Panigale), dlatego aby spełnić normy, zwiększają pojemność. Chociaż być może na pokładzie pojawi się rozrząd ze zmiennymi fazami?
Na rozwiązanie zagadki 959 Panigae musimy poczekać do listopadowych targów Ecima w Mediolanie.