Japońskie ptaszki ćwierkają, że Suzuki pracuje nad motocyklem z turbosprężarką.
Całe zamieszanie wywołał japoński miesięcznik Young Machine. Na ich okładce znalazł się render motocykla Suzuki z półowiewką, który ma mieć 2-cylindrowy silnik 588 ccm doposażony w turbosprężarkę. Czy jest w ogóle sens przejmować się jakąś tam publikacją z Japonii? Odpowiedź brzmi: tak! Redakcja Young Machine już nie raz odpowiedzialna była sporo plotek, które okazały się prawdą. Ostatni render, który znalazł się na ich okładce był Yamahą R25. I wiecie co? Kilka miesięcy później Yamaha oficjalnie zaprezentowała niemalże identyczny motocykl!
Twór, który trafił na okładkę YM, jest połączeniem półowiewki z koncepcyjnego Suzuki Stratosphere (miał mieć 6 cylindrów, 180 KM i nigdy nie trafił do produkcji) oraz całej reszty z koncepcyjnego Suzuki Recursion zaprezentowanego pod koniec 2013 roku. Według Young Machine ten motocykl ma łączyć w sobie moc „litra” ze zwrotnością średniej klasy wagowej. Ogniwem, które połączy cechy tych dwóch kategorii ma być turbosprężarka
Ta teoria idealnie łączy się właśnie z koncepcyjnym modelem Recursion. Według Suzuki miał w nim pracować 2-cylindrowy silnik chłodzony cieczą, z dolotem powietrza wymuszonym turbosprężarką. Ten sprzęt miał produkować 100 KM mocy przy 8000 obr/min oraz 100 Nm momentu przy 4500 obr/min, a to wszystko przy wadze 174 kg. Mniej więcej taki motocykl zapowiada Young Machine.
Nam podoba się to bardzo i obstawiamy, że Wam również. Ale czy jest na co liczyć?
Wiele wskazuje na to, że tak. Kawasaki już wyprodukowało sprzęt z turbo, więc Suzuki nie chce być gorsze. No i tej marce akurat bardzo przyda się motocykl, który przyciągnie dużo uwagi i dużo klientów. Poza tym przemysł motoryzacyjny już od dłuższego czasu skłania się ku małym pojemnościom i turbosprężarkom, więc czemu motocykle nie miałyby pójść tym śladem?
Aha, no i jest jeszcze coś. Suzuki odnowiło ostatnio patenty na dwie nazwy modelowe oraz jedno logo. Pierwszą z nich jest Gamma – tak nazywały się dwusuwowe sprzęty sportowe z lat ’80 (czytaj Suzuki RG500, czy RGV250). Ważniejsza jest jednak nazwa oraz logo Katana. Tak, dobrze pamiętacie, dokładnie pod taką nazwą, z dokładnie takim samym znaczkiem w 1983 roku na rynek trafiło Suzuki XN85 wyposażone w silnik 675 ccm z turbo!
To jak uważacie, mamy spodziewać się Suzuki z turbosprężarką?