CS-06 Dissident: custom 20-lecie Yamahy XJR1300

- MotoRmania

Projekt Yard Built „CS-06 Dissident” został zbudowany przez it roCks!bikes na 20-lecie Yamahy XJR1300.

informacja prasowa

Portugalscy twórcy customów z firmy it roCkS!bikes dobrze znają Yamahę XJR. Zdobyli szacunek w branży wieloma przeróbkami zarówno wersji 1200, jak i 1300, w tym chociażby projektami Stealth czy Sunburn. W celu podkreślenia 20. rocznicy obecności tego motocykla na ulicach, customizerzy skierowali swoją uwagę na model z 2015 roku. Tak powstał zapierający dech w piersiach café racer z serii Yard Built: XJR1300 „CS-06 Dissident”.

Poprzednie realizacje ekipy z Portugalii zainteresowały Shuna Miyazawę, managera produktowego Yamaha Motor Europe, który zaprosił Portugalczyków do współpracy przy projekcie Yard Built.

„Pracownia it roCkS!bikes była wysoko na liście firm, z którymi chcieliśmy pracować w związku z rocznicą modelu XJR – stwierdził Shun. – Ich wyjątkowy i rozpoznawalny znak firmowy, czyli jednoczęściowa bryła motocykla, zawsze daje czysty przekaz. Doświadczenie z budowy maszyn na bazie XJR 1200 i 1300 gwarantowało, że potrafią stworzyć wyjątkowy custom. Co ważne, nie gubią przy tym oryginalnego rodowodu, zachowując kluczowe cechy, takie jak znakomite właściwości podwozia czy surowy charakter silnika. CS-06 Dissident to nie tylko kolejny piękny motocykl, ale także dowód na to, jak świetną bazą do customizacji jest XJR z 2015 roku. Otrzymujemy kompletne rozwiązanie do łatwego montażu customa, bez żadnego cięcia czy spawania. Indywidualny, nowy styl dodatkowo podkreśla duszę oryginału”.

Osvaldo Coutinho i Alexandre Santos na co dzień są inżynierami lądowymi. Od 2013 roku nocami spotykają się w małym, podziemnym warsztacie it roCkS!bikes na obrzeżach Porto. Ich umiejętności inżynierskie widać gołym okiem w każdej zbudowanej maszynie. Precyzja wykonania oraz wyjątkowe przywiązanie wagi do szczegółów od zawsze stanowią ich znak rozpoznawczy. Tak samo jak jednoczęściowa bryła motocykla, płynnie łącząca zbiornik paliwa z kanapą i tylną sekcją.

Yamaha XJR1300 CS-06 Dissident od It Rocks Bikes (25)

Projekt „CS-06 Dissident” z serii Yard Built nie jest tu żadnym wyjątkiem. Wyróżnia go ręcznie wykonany, metalowy motyw przewodni, który zaczyna się zaraz za półką widelca i kończy dopiero nad tylnym kołem. Osiągnięto tu mistrzostwo w zakresie spójności, gładkiej stylistyki, elegancji i porażającej dbałości o detale. Ponadto tył motocykla zawiera ukryte lampy LED.

Osvaldo i Alex otrzymali nowe, szczególne wyzwanie przy budowie „CS-06 Dissident”. Tworząc unikalną maszynę w swoim firmowym stylu, nie mogli ciąć czy spawać bazowego motocykla. W efekcie powstało szokujące dzieło it roCkS!bikes. Gotowy do montażu zestaw dodatków. Z popisowym, jednobryłowym motywem.

Wrażenia z jazdy podkreślono za sprawą pełnego zestawu hamulcowego firmy IRS. Składa się on z dwóch potężnych tarcz o średnicy 340 mm na przedzie oraz równie imponującej tylnej – w rozmiarze 267 mm, z pompami hydraulicznymi dla przedniego hamulca i sprzęgła. Sześciotłoczkowe zaciski gwarantują niesamowitą skuteczność hamowania, a za bezpiecznie i efektywne połączenie całości odpowiada zestaw przewodów w stalowym oplocie firmy Hel.

Yamaha XJR1300 CS-06 Dissident od It Rocks Bikes (28)

Widelec upside-down zapożyczony z YZF-R1 (przystosowany do sztycy XJR1300) zapewnia doskonałą kontrolę motocykla. Gama elementów Motogadget została zamontowana na kierownicy typu clip-on w stylu café racer marki LSL. Mamy tu aluminiowe manetki, kierunkowskazy M-Blaze i zaawansowany technicznie centralny wyświetlacz Motoscope umieszczony na mocowaniu wyprodukowanym ręcznie przy użyciu obrabiarki CNC.

Seryjne dekle silnika zostały zastąpione po obu stronach karterów lżejszymi, aluminiowymi odpowiednikami z przezroczystymi wizjerami. W ten sposób odsłonięto serce bestii. Mała, wysokowydajna chłodnica oleju trzyma osiągi pod kontrolą. Olśniewający, ręcznie wykonany wydech ze stali nierdzewnej w układzie 4-2 wzmaga swoje brzmienie wraz ze wzrostem obrotów. Sety i podnóżki spod znaku LSL kotwiczą kierowcę w sportowej pozycji – skrytej za ręcznie wykonaną, małą metalową owiewką. Tu również dyskretnie ukryto lampę, szeroko rozświetlającą drogę przed „CS-06 Dissident”.

Yamaha XJR1300 CS-06 Dissident od It Rocks Bikes (15)

Aluminiowy korek wlewu Monza nadaje sznytu zbiornikowi paliwa. Uzupełnia go zintegrowany symbol kamertonów wpleciony w misternie zdobiony medalion. Wykonane przez doświadczonego tapicera skórzane siedzenie idealnie zgrywa się z jednobryłową sylwetką motocykla. Tym samym tworzy prawdziwy styl café racera. „CS-06 Dissident” przemierza kilometry na pięknych, bezdętkowych, szprychowanych felgach Kineo o średnicy 17 cali. O przyczepność dbają tu nowoczesne opony Pirelli Angel GT.

Hołd 20. rocznicy powstania modelu XJR oddają także zastosowane barwy. Stanowią one swoistą wariację na temat kolorów z lat 70. i 80. Perłowa biel, czerń i złoto bezpośrednio nawiązują do legendarnych malowań wyścigowych.

Yamaha XJR1300 CS-06 Dissident od It Rocks Bikes (10)

Właściciele nowego modelu XJR mogą zdobyć każdy z elementów „CS-06 Dissident” bezpośrednio od twórców it roCkS!bikes. Pierwszy krok do personalizacji swojej maszyny to odwiedzenie strony itrocksbikes.com.

Yamaha XJR1300 CS-06 Dissident od It Rocks Bikes (7)

Yamaha XJR1300 CS-06 Dissident od It Rocks Bikes (9)

Yamaha XJR1300 CS-06 Dissident od It Rocks Bikes (26)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl