Continental staje się drugą po Boschu niemiecką marką, która wprowadza do produkcji system ABS działający w zależności od tego, w jakim złożeniu znajduje się motocykl!

Continental być może kojarzy się Wam głównie z oponami, jednak ta marka obecna jest w wielu innych segmentach rynku – jak chociażby systemy ABS. Teraz Continental idzie o krok dalej i swój system o nazwie Motorcycle Integral Brake rozwija o funkcję Optimized Curve Braking. Za pomocą wielu czujników oraz zaawansowanych algorytmów komputer wie, w jakim złożeniu znajduje się motocykl i z jaką jedzie prędkością. Dzięki temu, w momencie naciśnięcia klamki hamulca przez motocyklistę, system odpowiednio dopasowuje rozłożenie proporcji hamowania na przednią i tylną oś, siły hamowania oraz co najważniejsze, ogranicza nagły wzrost ciśnienia w układzie hamulcowym w pierwszej fazie hamowania, dzięki czemu cały proces przebiega znacznie bardziej gładko i progresywnie. W ten sposób eliminowana jest możliwość utraty przyczepności i wypadku, a do tego zamiast wstawać do pionu i wyjeżdżać z zakrętu, motocykl pozostaje w złożeniu.

Pierwszym, seryjnie produkowanym motocyklem wyposażonym w Continental Optimized Curve Braking będzie BMW S1000XR, który pojawi się w salonach na początku lata 2015. Nie ma wątpliwości, że aby konkurować z KTMem Adventure 1190 (a tym bardziej Super Adventure 1290), BMW musiało wyposażyć swojego sportowego adventure’a w ABS rozpoznający zakręty. W tym przypadku postawiono jednak na Continentala, zamiast Boscha.

Dzięki czujnikom i możliwościom systemu MIB, możliwe jest zastosowanie kolejnych systemów, jak ograniczenie podnoszenia tylnego koła przy hamowaniu, kontrola trakcji, czy kontrola wheelie. Continental również posiada ABS w opcji sportowej, offroadowej czy system Hold & Go wspomagający kierowcę przy ruszaniu pod górkę.

Jak pokazują badania, ABS w motocyklach może zredukować liczbę wypadków o 20-30%, a popularyzacja ABSu zakrętowego jeszcze mocniej ograniczy wypadkowość. Unia Europejska też to wie, w związku z czym wprowadzone zostało nowe rozporządzenie. Wszystkie motocykle powyżej pojemności 125 ccm będą obowiązkowo posiadały ABS. Termin 1. stycznia 2016 r, dotyczy wszystkich nowo zaprojektowanych motocykli, natomiast modele obecne już w ofercie, od 1. stycznia 2017 r. muszą być sprzedawane z systemem ABS.