11-krotny Mistrz i jego Ninja H2 przerobiona do drag racingu!

- Piotr Jędrzejak

Długi wahacz, karbonowa felga, zmieniony amortyzator i czas 8,213 na 1/4 mili!

Jednym z zawodników fabrycznych Kawasaki jest Rickey Gadson. Facet ma na koncie 11 tytułów Mistrza Świata w wyścigach równoległych. Właśnie dlatego Kawasaki stworzyło dla niego specjalną wersję swojego najnowszego superbika – poczynione modyfikacje pozwalają spełnić wymagania wyścigów na ćwiartkę. Ta wersja dostała nazwę Ninja H2 Hybrid. Rickey i tak jednak musiał dokonać kilku kolejnych zmian. Po 30 dniach w warsztacie, na pokładzie pojawił się przede wszystkim długi wahacz, który teraz ma 171,5 cm zamiast 143,5 cm. Aby zapewnić odpowiedni w wyścigach transfer mocy na koło, z tyłu wymieniony został amortyzator. Tylna felga zresztą również została wymieniona, na karbonową. Oszczędność masy wyniosła łącznie ponad 5 kg. Poza tymi, prostymi modyfikacjami, jest to niemalże standardowa Ninja H2.

I wiecie co? Rickey od razu sprawdził jej czas na ćwiartkę!

Mimo 2. grudnia, zimnego toru i problemów z trakcją, Gadson na swojej nowej Ninjy H2 Hybrid wykręcił czas 8,213 sek przy prędkości 267,92 km/h. I jak to skomentował? „O tak, jestem szczęśliwy!”

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl