CB500X, NC750X oraz VFR1200X Crosstourer: zmiany w Hondach na 2016
MotoRmania
23 października 2015

Honda Motor Europe ma zaszczyt poinformować o zmianach, które obejmą w 2016 roku trzy z produkowanych przez markę crossoverów w stylizacji „X” – CB500X, NC 750X oraz VFR 1200X Crosstourer.

informacja prasowa

Odświeżenie modeli “X” obejmie więc całą rodzinę crossover’ów Hondy: CB500X , NC750X, VFR800X Crossrunner (nowy model jest obecny już w 2015 roku na rynku) oraz VFR1200X Crosstourer.

NC 750X

Od czasów debiutu tego modelu w 2012. roku, dzięki swojej funkcjonalności i długotrwałej sprawności przy jednoczesnych niewielkich kosztach eksploatacji , NC750X (poprzednio NC700X), konsekwentnie utrzymywał się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się motocykli w Europie. Zaplanowane na rok 2016 zmiany modelu obejmują:

– Kompleksową zmianę stylistyki motocykla – na ostrzejszy i bardziej zadziorny oraz bardziej pasujący do rodziny modelowej crossover’ów „X” marki Honda.

– Przednie oraz tyle oświetlenie w technologii LED

– Wyższą o 70 mm szybę, co poprawi komfort jazdy

– 3 poziomy ustawienia trybu S w wersji z przekładnią dwu sprzęgłową (DCT), umożliwiające większy wybór spośród dostępnych stylów jazdy

– Nowe zawieszenie Showa z regulacją dobicia i odbicia oraz napięcia wstępnego sprężyny

– Zwiększenie pojemności schowka (z 21 do 22 litrów) usytuowanego tam, gdzie w standardowych modelach znajduje się zbiornik na paliwo

– Nowy, lekki, kompaktowy tłumik pozwalający wydobyć jeszcze głębszy dźwięk z rzędowego, dwucylindrowego silnika o pojemności 745 cm3 z wałem o wykorbieniach co 270 stopni.

Honda NC750X 2016

CB500X

– Crossover przeznaczony dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2 z wyjątkowo oszczędną jednostką napędową, otrzymuje na sezon 2016 szereg ulepszeń mających na celu zwiększenie komfortu kierowcy. Obejmują one:

– Wyższą o 10 cm szybę dla jeszcze lepszej ochrony kierowcy

– Oświetlenie przednie oraz tylne w technologii LED

– Zawieszenie przednie wyposażone w możliwość regulacji napięcia wstępnego sprężyny, regulowaną dźwignię hamulca oraz poprawioną przekładnię biegów w celu jeszcze łatwiejszego ich zmieniania.

Honda CB500X 2016

VFR 1200 X Crosstourer

Flagowy model rodziny modelowej „X”, sport-tourer z segmentu Adventure wyposażony w silnik V4, również zostaje zmieniony na sezon 2016:

– Nowa szyba z regulacją wysokości – łatwa w ustawieniu nawet jedną ręką.

– 3 poziomy ustawienia trybu S w wersji z przekładnią dwusprzęgłową (DCT) umożliwiającą większy wybór spośród dostępnych trybów pracy, a co za tym idzie lepsze dopasowanie do stylu jazdy. Ulepszenia systemu umożliwiają maszynie wykrywanie typu nachylenia podłoża (wznoszące lub opadające) i tym samym dostosowanie do nich właściwości jezdnych pojazdu. Opcja DCT została zakupiona przez większośd nabywców modelu VFR 1200X począwszy od roku 2014.

– Silnik spełniający normy Euro-4

– Motocykl będzie dostępny w specjalnych opcjach kolorystycznych: czerwień Candy Prominence Red oraz grafitowa czerń Graphite Black.

Honda VFR1200X 2016

Opierając się na kompleksowej modernizacji modelu VFR 800X Crossrunner z 2015 roku, powyżej opisane zmiany zamykają wspólną koncepcję projektową dla modeli z rodziny „X”. Znacznie zwiększono jej wszechstronną praktyczność, osiągi oraz wrażenie „przyjazności” dla użytkownika.

MotoRmania
Redaktor naczelny

to lifestylowy magazyn o tematyce motocyklowej. Ekskluzywność tego tytułu podkreśla nie tylko doskonałej jakości papier, ale przede wszystkim wyjątkowe materiały. Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły