BMW na Intermot: R nineT Pure oraz R nineT Racer 2017
Piotr Jędrzejak
4 października 2016

Rozpoczął się właśnie pierwszy, prasowy dzień targów Intermot w Kolonii. Pierwszą w harmonogramie była prezentacja BMW Motorrad. 

Bawarczycy pochwalili się swoją sprzedażą, czy zapowiedzieli rozwój elektrycznego skutera C-Evolution. Finalnie zaprezentowane zostały trzy motocykle: odświeżona wersja K1600GT oraz dwie nowe odmiany platformy R nineT.

Pierwszy z nich to R nineT Pure. Jak nazwa wskazuje, jest to czyste podejście do platformy R nineT. Motocykl pozbawiony jest wszelkich wodotrysków i dodatków. Ma mniej elektroniki, mniej zaawansowane zawieszenie oraz nie posiada drogich elementów – zbiornik to zwykła, maszynowo obrabiana stal, zamiast ręcznie modelowanego aluminium. Z drugiej strony nie można powiedzieć, aby R nineT był biedny. Ma świetny styl, podnóżki i półki zawieszenia to kute aluminium, a wydech z szorowanej stali wygląda lepiej niż dobrze. Oczywiście w katalogu pozostaje obszerny wybór wszelakich dodatków.

Zdecydowanie ciekawszym okazał się BMW R nineT Racer. Ze swoją rzucającą się w oczy, oldschoolową owiewką jest jasnym nawiązaniem do cafe-racerowej przeszłości BMW. Kierownica to clio-ony, podnóżki przesunięto do tyłu, a tylna część motocykla to świetna lekcja minimalizmu. BMW nie pozostawia złudzeń i nie oferuje miejsca dla pasażera. Można dokupić je wśród akcesoriów, ale po co?

Racer, w odróżnieniu od pozostałych R nineT, ma ramę pomalowaną na srebrno. W porównaniu z Pure, ma delikatnie krótszy rozstaw osi oraz ostrzejszy kąt główki ramy. Zegary są okrągłe, analogowe, z ekranami LCD w środku. Dla chętnych, szprychowe koła są w katalogu dodatków.

Najważniejsze cechy:

– Silnik boxer o pojemności 1170 ccm, mocy 110 KM, spełniający normy Euro4.
– Modułowa rama podatna na customizację i indywidualne podejście.
– 5-ramienne lekkie felgi aluminiowe 17″.
– Hamulce dwutarczowe, 320mm.
– ABS w standardzie.
– ASC (kontrola stabilności) jako dodatek.
– Wydech 2-in-1 ze stali nierdzewnej (polerowany w Racerze, szorowany w Pure).
– Detale jak półki kierownicy, czy podnóżki z kutego aluminium anodowanego na połysk.
– R nineT Pure w kolorze Catalano Grey, niemetaliczny, jako klasyczny i czysty roadster.
– R nineT Racer w pół-owiewce, z zadupkiem z garbem, z przesuniętymi do tyłu setami w stylu lat ’70.
– R nineT Racer w kolorze Lightwhite (niemetaliczny) z wielokolorowymi detalami w stylu dawnych barw BMW Motorsport, z ramą w srebrnym kolorze.

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły