BMW na Intermot: R nineT Pure oraz R nineT Racer 2017

- Piotr Jędrzejak

Rozpoczął się właśnie pierwszy, prasowy dzień targów Intermot w Kolonii. Pierwszą w harmonogramie była prezentacja BMW Motorrad. 

Bawarczycy pochwalili się swoją sprzedażą, czy zapowiedzieli rozwój elektrycznego skutera C-Evolution. Finalnie zaprezentowane zostały trzy motocykle: odświeżona wersja K1600GT oraz dwie nowe odmiany platformy R nineT.

Pierwszy z nich to R nineT Pure. Jak nazwa wskazuje, jest to czyste podejście do platformy R nineT. Motocykl pozbawiony jest wszelkich wodotrysków i dodatków. Ma mniej elektroniki, mniej zaawansowane zawieszenie oraz nie posiada drogich elementów – zbiornik to zwykła, maszynowo obrabiana stal, zamiast ręcznie modelowanego aluminium. Z drugiej strony nie można powiedzieć, aby R nineT był biedny. Ma świetny styl, podnóżki i półki zawieszenia to kute aluminium, a wydech z szorowanej stali wygląda lepiej niż dobrze. Oczywiście w katalogu pozostaje obszerny wybór wszelakich dodatków.

BMW R nineT Pure 2016 (2)

Zdecydowanie ciekawszym okazał się BMW R nineT Racer. Ze swoją rzucającą się w oczy, oldschoolową owiewką jest jasnym nawiązaniem do cafe-racerowej przeszłości BMW. Kierownica to clio-ony, podnóżki przesunięto do tyłu, a tylna część motocykla to świetna lekcja minimalizmu. BMW nie pozostawia złudzeń i nie oferuje miejsca dla pasażera. Można dokupić je wśród akcesoriów, ale po co?

BMW R nineT Racer 2016 (5)

Racer, w odróżnieniu od pozostałych R nineT, ma ramę pomalowaną na srebrno. W porównaniu z Pure, ma delikatnie krótszy rozstaw osi oraz ostrzejszy kąt główki ramy. Zegary są okrągłe, analogowe, z ekranami LCD w środku. Dla chętnych, szprychowe koła są w katalogu dodatków.

BMW R nineT Racer 2016 (4)

Najważniejsze cechy:

– Silnik boxer o pojemności 1170 ccm, mocy 110 KM, spełniający normy Euro4.
– Modułowa rama podatna na customizację i indywidualne podejście.
– 5-ramienne lekkie felgi aluminiowe 17″.
– Hamulce dwutarczowe, 320mm.
– ABS w standardzie.
– ASC (kontrola stabilności) jako dodatek.
– Wydech 2-in-1 ze stali nierdzewnej (polerowany w Racerze, szorowany w Pure).
– Detale jak półki kierownicy, czy podnóżki z kutego aluminium anodowanego na połysk.
– R nineT Pure w kolorze Catalano Grey, niemetaliczny, jako klasyczny i czysty roadster.
– R nineT Racer w pół-owiewce, z zadupkiem z garbem, z przesuniętymi do tyłu setami w stylu lat ’70.
– R nineT Racer w kolorze Lightwhite (niemetaliczny) z wielokolorowymi detalami w stylu dawnych barw BMW Motorsport, z ramą w srebrnym kolorze.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl