Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2019 otrzymuje elektroniczne zawieszenie pół-aktywne
Piotr Jędrzejak
4 października 2018

Jeden z najlepszych nakedów na rynku stał się właśnie jeszcze lepszy.

Są gusta i guściki, ale nie ma wątpliwości, że Aprilia Tuono znajduje się w ścisłej czołówce najlepszych motocykli typu naked. Teraz jej potencjał został wniesiony na kolejny poziom. Na targach Intermot zaprezentowano odświeżoną wersję Tuono V4 1100 Factory, która otrzymuje elektronicznie sterowane, pół-aktywne zawieszenie, które znamy na przykład z Ducati Panigale V4S czy Hondy Fireblade SP1.

Zawieszenie w wersji Factory jest jedyną nowością. Wersja nie-Factory, tak samo jak podwozie czy silnik pozostają bez zmian. Delikatnie zmodyfikowano jednak grafiki na 2019.

Tuono Factory ma teraz widelec SmartEC 2.0 NIX oraz amortyzator SmartEC 2.0 TTX, a w pakiecie przyszedł też elektronicznie sterowany tłumik skrętu Ohlins. Wszystko kontrolowane jest przez dedykowany komputer ECU rozwinięty przez Ohlinsa i Aprilię. System oferuje trzy tryby ustawień: Track, Sport oraz Road. Do tego jest też jeden tryb „własny”, a każdą z wymienionych opcji można też edytować pod siebie. Sterowanie odbywa się za pomocą nowego systemu Aprilia OBTi (Object Based Tuning interface) obsługiwanego na wyświetlaczu TFT 4,3″.

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły