Nowa RSV4-ka wydaje się dokładnie taka sama, jak model 2012, ale to tylko pozory. W gruncie rzeczy to mocno odnowiony motocykl.
Za hamowanie będą odpowiedzialne nowe zaciski Brembo (identyczne, jak te w 1199 Panigale), a na pokładzie swoje miejsce znalazł też ABS. Jak przystało na napakowaną elektroniką Aprilię, jest to ABS wyścigowy – kierowca ma możliwość zupełnego wyłączenia systemu lub ustawienia go na jeden z trzech stopni.
Zobacz też: Puchary Aprilii RSV4 oraz RS4 organizowane przez MotoRmanię!
To nie wszystko. Silnik zmienił swoje położenie w ramie, czego skutkiem jest lepszy rozkład mas, polepszona ergonomia motocykla oraz pojemność zbiornika paliwa zwiększona z 17 na 18,5 litra. Włosi z Noale pogrzebali też trochę przy układzie wydechowym oraz komputerze RSV4-ki i w efekcie motocykl ma większego kopa w środkowym zakresie obrotów i lepsze osiągi – moc maksymalna to teraz 181,5 KM na wale, a moment obrotowy wynosi 117 Nm.