2018 Yamaha Tracer 900 oraz Tracer 900GT: turystyka jeszcze lepsza

- Piotr Jędrzejak

Tracer 900 nie zmienił się pod względem osiągów, za to jest gruntownie przeprojektowany jeżeli chodzi o komfort podróżowania. Z kolei Tracer 900 GT otrzymuje regulowane zawieszenie, quickshifter, tempomat i kilka ciekawych bajerów.

Yamaha Tracer 900 to główny motor napędowy segmentu sportowo-turystycznego od Yamahy. Nic dziwnego, że przez trzy lata sprzedano ponad 35 000 sztuk. Swoją konstrukcją bazuje na udanym MT-09, a potrafi jeździć nie tylko szybko i zwinnie, ale oferuje też potężny komfort przy długich podróżach, a wszystko w przystępnej cenie. Dlatego Yamaha postanowiła poczynić kolejny krok. Na sezon 2018 zobaczymy odmieniony model Tracer 900, a dołączy do niego bardziej wypasiony Tracer 900 GT. Poniżej obejrzycie film promocyjny oraz przeczytacie polskie, oficjalne informacje na temat nowych modeli.

informacja prasowa

Model Tracer 900 na sezon 2018

Wejście na wyższy poziom
Na 2018 rok zespół projektantów Yamahy położył nacisk na podkreślenie uwielbianych, mocnych stron i cech Tracera 900, jednocześnie wprowadzając liczne modyfikacje. Ich celem jest wzmocnienie turystycznego potencjału motocykla, jak również zapewnienie jeszcze bardziej dopracowanego produktu o wysokiej jakości.

Yamaha Tracer 900 2018 (1)

Lepsza ochrona przed wiatrem i udoskonalony styl nadwozia
Zastosowano większą przednią szybę, która oferuje lepszą ochronę górnej partii ciała przed warunkami atmosferycznymi celem zapewnienia bardziej wygodnej i przyjemnej jazdy na dłuższych trasach. Dzięki funkcji ręcznej regulacji wysokości, można ją szybko ustawić w żądanym położeniu. Dla zwiększenia komfortu pasażera, model z rocznika 2018 oferuje także zmodyfikowany, przeznaczony dla niego podnóżek oraz na nowo zaprojektowane uchwyty.

Projektanci Yamahy dokonali też subtelnych, aczkolwiek znaczących korekt wszystkich paneli i pokryw nadwozia, które mają na celu poprawę ogólnego wyglądu, charakteru i jakości modelu 2018. Nowy wlot powietrza na przedniej osłonie zapewnia bardziej wyrafinowany wygląd, a stylistyka paneli bocznych zbiornika paliwa również została zmodyfikowana dla wzmocnienia stylu całości.

Yamaha Tracer 900 2018 (4)

Zmodyfikowana geometria tyłu w celu poprawienia właściwości jezdnych
W 2018 roku Tracer 900 wyposażony będzie w nowo zaprojektowany aluminiowy wahacz. Poprawione zostaną nastawy tylnych amortyzatorów, by pokonywanie dużych odległości było przyjemniejsze i by umożliwić montaż oryginalnych bocznych kufrów.

Większy komfort kierowcy i pasażera
Zarówno siedzenie kierowcy jak i pasażera w roczniku 2018 są nowe i zapewniają wyższy poziom komfortu. Wzmacniają także wygląd i klimat modelu Tracer 900, jak w segmencie premium. Siedzenie kierowcy można ustawić w 2 położeniach, wysokim i niskim, co pozwala dostosować je do osobistego stylu jazdy. Dodatkowo komfort na dłuższych trasach zapewni miękka wykładzina na zbiorniku.

Yamaha Tracer 900 2018 (9)

Tracer 900 zyskuje również dzięki węższej kierownicy oraz cieńszym i lżejszym osłonom dłoni. Nowy układ zapewnia bardziej naturalną pozycję jazdy, zwiększając komfort, a nowa kierownica ułatwia motocykliście schowanie ramion przed strumieniem powietrza przy wyższej prędkości. Mniejsza szerokość ułatwia także jazdę w korkach między samochodami — tam, gdzie jest to dozwolone.

Yamaha Tracer 900 2018 (31)

Nowe funkcje modelu Tracer 900 na sezon 2018

  • Bardziej wyszukane, wysokiej jakości panele nadwozia
  • Węższa kierownica z lżejszymi i cieńszymi osłonami dłoni
  • Nowo zaprojektowane siedzenie, poprawiające komfort kierowcy/pasażera
  • Nowa, regulowana jedną ręką przednia szyba, zapewniająca lepszą ochronę przed warunkami atmosferycznymi
  • Dłuższy, aluminiowy wahacz, pozwalający lepiej wyczuwać napęd
  • Nowy podnóżek pasażera, zapewniający większy komfort
  • Nowe uchwyty dla pasażera
  • Nowy tylny błotnik

Tracer 900 – dane techniczne

  • Silnik o pojemności 847 cm3, 3-cylindrowy, 4-zaworowy, chłodzony cieczą
  • Sprzęgło przeciążeniowe ze wspomaganiem (A&S)
  • System kontroli trakcji (TCS) o 3 trybach pracy
  • Funkcja D-MODE skonfigurowana specjalnie dla modelu Tracer
  • Smukła i lekka rama z odlewanego ciśnieniowo stopu aluminium CF
  • Pojemny, 18-litrowy zbiornik paliwa, który zapewnia duży zasięg
  • Centralna stopka i układ ABS w standardzie

Kolory modelu Tracer 900

  • Nimbus Grey
  • Tech Black

Dostępność

  • Wiosna 2018


Model Tracer 900GT na sezon 2018

Specyfikacja klasy Premium w standardzie
Do rodziny Yamahy Sport Touring w 2018 roku dołącza Tracer 900GT — nowy model z wyposażeniem klasy Premium w standardzie. Tracer 900GT, opracowany na bazie Tracera 900 i wyposażony w te same modyfikacje rocznika 2018, ma zapewnić miłośnikom segmentu Sport Touring najlepszy pakiet w konkurencyjnej cenie.

Yamaha Tracer 900 GT 2018 (3)

Oryginalne kufry boczne w wyposażeniu standardowym
Tracer 900GT jest wyposażony w łatwo zdejmowane, 22-litrowe, lakierowane kufry boczne, dostępne w standardzie. Dzięki nim motocyklista może wsiąść i ruszyć w trasę wprost po wyjeździe z salonu.

Pełnokolorowy wyświetlacz TFT panelu wskaźników
Użytkownicy Tracera 900GT będą mieć unikalny widok zza sterów tej maszyny dzięki najnowszemu panelowi wskaźników TFT (Thin Film Transistor) . Panel wskaźników, wyposażony w kolorowy wyświetlacz, dostarcza szeregu informacji: o włączonym biegu, temperaturze otoczenia, temperaturze płynu chłodzącego, aktualnym trybie jazdy oraz poziomie i zużyciu paliwa.

Yamaha Tracer 900 GT 2018 (5)

Zawieszenie klasy Premium
Tracer 900GT jest wyposażony w pakiet zawieszenia klasy Premium, obejmujący w pełni regulowany przedni widelec, umożliwiający motocykliście dostosowanie go do różnych obciążeń i warunków. Ten w pełni regulowany widelec otrzymał też piękne, złote wykończenie.

W celu łatwego i wygodnego ustawienia zawieszenia podczas przewożenia pasażera lub bagażu, Tracer 900GT wyposażony został w zdalną regulację napięcia wstępnego sprężyny tylnego amortyzatora. To szybki i skuteczny sposób konfiguracji motocykla.

Yamaha Tracer 900 GT 2018 (8)

System szybkiej zmiany biegów (QSS)
Tracer 900GT z systemem Quick Shift na nowo definiuje przyśpieszenie motocykla, umożliwiając kierowcy płynną, bezsprzęgłową zmianę biegów na wyższe. QSS, bazując na systemie zastosowanym w najnowszym modelu MT-09, nadaje temu Sport Tourerowi klasy Premium jeszcze bardziej ekscytujący charakter, który z pewnością zostanie doceniony przez motocyklistów koncentrujących się na osiągach.

Tempomat
Tracer 900GT zyskuje również dzięki zamontowaniu tempomatu, stanowiącego wyposażenie standardowe. To ten sam system, który jest wykorzystywany w motocyklu MT-10 i może być wykorzystywany do regulacji prędkości jazdy na 4., 5. oraz 6. biegu, podczas jazdy z prędkością od 50 km/h do 180 km/h. System ten jest obsługiwany za pomocą przełącznika, znajdującego się na lewej manetce kierownicy i może być użyty w celu zwiększania lub zmniejszania prędkości jazdy w postępie co 2 km/h.

Yamaha Tracer 900 GT 2018 (9)

Wśród zalet wymienić należy mniejsze zmęczenie prawego ramienia i dłoni na długich trasach, a także możliwość utrzymania stałej prędkości podczas jazdy w terenie pagórkowatym lub po nierównej nawierzchni a także możliwość ustawienia prędkości, która jest zgodna z ograniczeniami w zakresie od 40 km/h w górę.

System jest automatycznie wyłączany po użyciu hamulców, sprzęgła lub manetki gazu ale przycisk przywracania umożliwia motocykliście aktywację poprzedniego ustawienia. Tempomat sprawia, że dłuższe przejazdy są przyjemniejsze, a także zapobiega przekraczaniu ograniczeń prędkości.

Yamaha Tracer 900 GT 2018 (12)

Podgrzewane manetki
Tracer 900GT to motocykl na każdą pogodę i sezon, stworzony, aby przemierzać kontynenty, a zastosowanie podgrzewanych manetek to prawdziwy bonus dla poważnego kierowcy Sport Tourera.

Yamaha Tracer 900 GT 2018 (7)

Ekskluzywne funkcje modelu Tracer 900GT z rocznika 2018

  • Dopasowane kolorystycznie kufry boczne jako wyposażenie standardowe
  • Pełnokolorowy wyświetlacz TFT (Thin Film Transistor) panelu wskaźników
  • W pełni regulowany przedni widelec upside-down ze złotym wykończeniem
  • Tylny amortyzator z regulacją napięcia wstępnego
  • System bezsprzęgłowej zmiany biegów (QSS), gwarantujący szybsze podwyższenie biegu
  • Tempomat
  • Podgrzewane manetki

Tracer 900GT — dane techniczne

  • Silnik o pojemności 847 cm3, 3-cylindrowy, 4-zaworowy, chłodzony cieczą
  • Sprzęgło przeciążeniowe ze wspomaganiem (A&S)
  • System kontroli trakcji (TCS) o 3 trybach pracy
  • Funkcja D-MODE skonfigurowana specjalnie dla modelu Tracer
  • Smukła i lekka rama z odlewanego ciśnieniowo stopu aluminium CF
  • Zbiornik paliwa o pojemności 18 litrów
  • Centralna stopka i układ ABS w standardzie

Kolory modelu Tracer 900GT

  • Midnight Black
  • Nimbus Grey
  • Phantom Blue

Dostępność

  • Czerwiec 2018

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl