1290 Super Duke R 2013 – prototypowa bestia KTMa zaprezentowana!

- Piotr Jędrzejak

Niesamowicie mocny i niesamowicie lekki. Zobaczcie video!

Motocykli z rodziny Duke jest już dość sporo: 125, 200, 390, 690 oraz 990 centymetrów sześciennych. Historia tutaj jednak się nie kończy, nawet jeżeli nie ma żadnych racjonalnych przesłanek, żeby zwiększyć pojemność. Wręcz przeciwnie. KTMowi chodzi o cieszenie się obfitością mocy, o szalone przyspieszenia, o opony błagające o litość, o przesuwanie limitów praw fizyki. KTM spuścił z uprzęży swoich najlepszych techników, designerów oraz kierowców, a teraz przez dwa megafony Akrapovica wykrzykuje światu prosto w twarz, co tak naprawdę znaczy Super Duke.

Składniki niezbędne do powstania bestii to wzmocniony silnik z RC8 R wsadzony w ciasną, rurową ramę połączoną z jednostronnym wahaczem i zawieszeniem WP. Do tego przydadzą się opony typu slick na lekkich felgach, potężne hamulce i karbonowe części. Zobaczcie go w akcji!

Niestety to tylko prototyp. Na szczęście wersja produkcyjna nie będzie odbiegała od niego zbyt mocno, a pierwsze testy już w 2013 roku! Zobaczcie, jak przedstawia się specyfikacja KTMa Super Duke R 1290:

– Silnik: V-Twin bazujący na RC8 R z drive-by-wire
– Pojemność: więcej niż kiedykolwiek
– Moc i moment obrotowy: bardzo, bardzo dużo
– Elektronika: ABS i kontrola trakcji – ochrona przed stoppie i wheelie odłączalna (oczywiście!)
– Prędkość maksymalna: zależy od odwagi kierowcy i jego postury
– Rama: rurowa ze stali chromowo-molibdenowej
– Wahacz: jednostronny, aluminiowy
– Zawieszenie: prototyp od WP typu upside-down ze zbornikiem gazu, bezpośrednio połączony tylny amortyzator
– Felgi i opony: aluminiowe na slickach
– Hamulce: wyścigowe zaciski Brembo z przodu i z tyłu
– Waga: niesamowicie niska

Konkretnie, prawda?

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl