1190 Adventure oraz 1190 Adventure R – KTM bardzo oficjalnie

- Piotr Jędrzejak

KTM nie daje o sobie zapomnieć. Nowiutki, jeszcze pachnący deskami kreślarskimi KTM 1190 Adventure został właśnie bardzo oficjalnie zaprezentowany.

Austriacy pokazali dwa takie same, ale jednak różne motocykle: 1190 Adventure oraz 1190 Adventure R. Oba będą reprezentowały segment turystycznych enduro, ale jeden z nastawieniem drogowym, a drugi z off-roadowym. Asfaltowa wersja „bez R” będzie miała stosunkowo szerokie opony w rozmiarach 19 i 17 cali, R-ka natomiast, jeżdżąc na kołach 21 i 18 cali, czerpie wszystko co najlepsze z tradycji KTMa. Jest drapieżną, sportową offroadówką. Niżej zobaczycie listę kilku cech charakterystycznych, a na szczegóły trzeba poczekać do pierwszych dni października na targach Intermot. 

1190 Adventure:
– wyskorozwinięty LC8, dwucylindrowy, V2 z podwójnym zapłonem, najnowszym osprzętem Keihin, elektronicznym wtryskiem oraz systemem drive-by-wire i sprzęgłem antyhoppingowym
– osiągi: moc 110 kW / 150 KM, moment obrotowy 125 Nm, odstępy między przeglądami 15 000 km, niskie spalanie
– 230 kg z pełnym zbiornikiem
– wielopoziomowy, kombinowany system ABS od Boscha, wielopoziomowa kontrola trakcji od Boscha (MTC), elektroniczne zawieszenie WP z wieloma programami (EDS)
– innowacje: tryby offroadowe dla ABSu i kontroli trakcji
– stabilna, kratownicowa rama wykonana z ekstremalnie sztywnej stali chromowo-molibdenowej
– wysokiej jakości elementy zawieszenia od WP Suspension
– bezdętkowe opony drogowe na szprychowanych, hermetycznych felgach – 120/70-19 przód; 170/60-17 tył
– regulowane podnóżki, wysokość siedzenia, kierownicy i szyby
– najnowsze przyrządy/wskaźniki VDO

Czym różni się 1190 Adventure R:
– 235 kg z pełnym zbiornikiem
– przedni widelec WP typu USD z pełną regulacją z oddzielną regulacją tłumienia odbicia i kompresji
– tylny element resorująco-tłumiący WP z pełną regulacją
– pasujące też na asfalt, bezdętkowe opony enduro na szprychowanych, hermetycznych felgach – 90/90-21 przód; 150/60-18 tył

 

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl