KTM nie daje o sobie zapomnieć. Nowiutki, jeszcze pachnący deskami kreślarskimi KTM 1190 Adventure został właśnie bardzo oficjalnie zaprezentowany.
Austriacy pokazali dwa takie same, ale jednak różne motocykle: 1190 Adventure oraz 1190 Adventure R. Oba będą reprezentowały segment turystycznych enduro, ale jeden z nastawieniem drogowym, a drugi z off-roadowym. Asfaltowa wersja „bez R” będzie miała stosunkowo szerokie opony w rozmiarach 19 i 17 cali, R-ka natomiast, jeżdżąc na kołach 21 i 18 cali, czerpie wszystko co najlepsze z tradycji KTMa. Jest drapieżną, sportową offroadówką. Niżej zobaczycie listę kilku cech charakterystycznych, a na szczegóły trzeba poczekać do pierwszych dni października na targach Intermot.
1190 Adventure:
– wyskorozwinięty LC8, dwucylindrowy, V2 z podwójnym zapłonem, najnowszym osprzętem Keihin, elektronicznym wtryskiem oraz systemem drive-by-wire i sprzęgłem antyhoppingowym
– osiągi: moc 110 kW / 150 KM, moment obrotowy 125 Nm, odstępy między przeglądami 15 000 km, niskie spalanie
– 230 kg z pełnym zbiornikiem
– wielopoziomowy, kombinowany system ABS od Boscha, wielopoziomowa kontrola trakcji od Boscha (MTC), elektroniczne zawieszenie WP z wieloma programami (EDS)
– innowacje: tryby offroadowe dla ABSu i kontroli trakcji
– stabilna, kratownicowa rama wykonana z ekstremalnie sztywnej stali chromowo-molibdenowej
– wysokiej jakości elementy zawieszenia od WP Suspension
– bezdętkowe opony drogowe na szprychowanych, hermetycznych felgach – 120/70-19 przód; 170/60-17 tył
– regulowane podnóżki, wysokość siedzenia, kierownicy i szyby
– najnowsze przyrządy/wskaźniki VDO
Czym różni się 1190 Adventure R:
– 235 kg z pełnym zbiornikiem
– przedni widelec WP typu USD z pełną regulacją z oddzielną regulacją tłumienia odbicia i kompresji
– tylny element resorująco-tłumiący WP z pełną regulacją
– pasujące też na asfalt, bezdętkowe opony enduro na szprychowanych, hermetycznych felgach – 90/90-21 przód; 150/60-18 tył