CF Moto jest importerem KTMa do Chin – teraz będzie również produkować motocykle austriackiej marki.
Współpraca KTM’a z chińskim CF Moto rozpoczęła się w 2011 roku, ale teraz firmy otwierają kolejny rozdział. Nowy chiński zakład będzie mógł produkować od 50 000 do 100 000 motocykli rocznie, zaczynając w połowie 2020. KTM przeniesie produkcję wielu swoich „średnich” modeli z ojczystej Austrii do Chin co pozwoli skupić się na zwiększeniu sprzedaży na kluczowym rynku azjatyckim, jednocześnie uwalniając moce produkcyjne w Europie dla bardziej prestiżowych modeli, takich jak nowy KTM Super Duke R.
Jest to strategia, która działa już w Indiach, gdzie ma siedzibę Bajaj Auto – właściciel 49% udziałów KTM’a. Oprócz produkcji kilku modeli w fabryce w Pune, Indie mają stać się bazą produkcyjną dla nadchodzącej gamy motocykli elektrycznych KTM.
To był bardzo pracowity rok dla austriackiej firmy, która wprowadziła na rynek wiele nowych modeli zarówno w swojej ofercie, jak i ofercie siostrzanej marki Husqvarna, zainwestowała w markę GasGas , nie wspominając już o wyścigach.
Umowa przyniesie także znaczne korzyści CFMoto, który ma już w kieszeni licencję na użytkowanie silnika LC8 o pojemności 990 cm3 i zapowiedział serię nowych modeli z wyraźnym zamiarem wejścia na rynek europejski.