Każdego roku w Polsce u ponad 17 tys. kobiet diagnozuje się raka piersi. Niestety, około 35% z nich nie ma szansy na wyleczenie z powodu zbyt późnego wykrycia choroby. Najczęstszym powodem jest późne zgłoszenie się do lekarza oraz brak wiedzy na temat wykonywania samobadania piersi. To już 4. edycja MOTORóżowych, których pomysłodawcą i organizatorem jest agencja Link PR.
informacja prasowa
1 października MOTORóżowi podejmą się próby pobicia rekordu Guinessa w samobadaniu piersi, która odbędzie się na Błoniach przy Stadionie Narodowym w Warszawie. Motocyklistki w różowych kamizelkach pojawią się w miejscu akcji już około 12.00. Wydarzenie odbywać się będzie w ramach Światowego Dnia Sportu organizowanego przez Fundację Zwalcz Nudę, a także w związku z 5. edycją kampanii Dotykam=Wygrywam, której organizatorem jest bieliźniana marka Panache.
Polskie Amazonki Ruch Społeczny zorganizuje podczas Narodowego Dnia Sportu Strefę Zdrowia. 1 października na błoniach Stadionu Narodowego stanie namiot, w którym od godz. 12.00 na uczestników będą czekać lekarze specjaliści, stoiska partnerskich fundacji i wiele innych edukacyjnych atrakcji.
Idea MOTORóżowych powstała, by edukować kobiety w zakresie profilaktyki raka piersi w sposób ciekawy oraz przystępny. Organizatorzy chcą przekonywać, że rak piersi to nie wyrok, a szybko wykryty może zostać całkowicie wyleczony. Motocyklistki chcą także wskazać na konieczność wykonywania regularnych badań profilaktycznych i rolę zdrowego stylu życia w zapobieganiu nowotworom piersi
Już od 4 lat kobiety – motocyklistki w różowych kamizelkach, z dużym wsparciem mężczyzn są symbolem profilaktyki w walce z rakiem piersi. Próba pobicia rekordu Guinessa w samobadaniu piersi ma przypominać kobietom o konieczności badań profilaktycznych – już od dwudziestego roku życia każda z Pań powinna regularnie badać piersi, a raz w roku badanie powinno być wykonane przez ginekologa, chirurga lub onkologa – mówi Elżbieta Koncka, Link PR, pomysłodawca i organizator akcji.
Partnerem MOTORóżowych jest po raz kolejny Hard Rock Cafe oraz Motocyklistki wawa.
Podczas wydarzenia odbędzie się także konkurs dla motocyklistów i motocyklistek, w którym nagrodami będą vouchery na doszkalanie techniki jazdy na torze, ufundowane przez Kulikowisko.pl, produkty marki Motul oraz kosmetyki marki Ziaja Ltd.
1 października akcja MOTORóżowych odbędzie się także równolegle w dwóch innych miastach – w Toruniu, gdzie Partnerami są Toruń Plaza i Speed Ladies oraz we Wrocławiu – z Partnerami – Santander Consumer Bank, Moto Dolls oraz Motormania.
Wydarzenie to także doskonała okazja do spotkania miłośników motocykli, zwłaszcza kobiet motocyklistek, których na polskich drogach jest coraz więcej. To silne, niezależne i dbające o swoje zdrowie kobiety z pasją, świadome zagrożeń związanych z ryzykiem zachorowania na raka. Mogą być jednocześnie przykładem dla innych kobiet, że warto realizować swoje pasje, które wyzwalają w nas największe pokłady sił.