Polski Junak z silnikiem V-Twin 700 cm3

- Piotr Jędrzejak

Oryginalne Junaki wyjeżdżające ze Szczecińskiej Fabryki Motocykli miały silnik jednocylindrowy o pojemności 349 cm3 i jak każdy motocyklista z dłuższą brodą wie, jego głównym zadaniem było wypluwanie oleju. Mówiło się przecież, że jeżeli Junak nie cieknie, to znaczy, że nie ma oleju. Nie mniej jednak jest to sprzęt niezwykle istotny w polskiej historii motocyklizmu! Motocykl, który widzicie na tym filmie, to również stary, polski Junak, ale trochę różniący się od całej reszty. Ma dwucylindrowy silnik w układzie V o pojemności 700 cm3 i wszystko wskazuje na to, że są to umiejętnie połączone dwie oryginalne jednostki. Jak wynika z opisu filmu, motocykl budowany był podobno 30 lat. Jeżeli wiecie coś więcej, z chęcią zapoznamy się z historią Junaka 700 cm3 – czekamy na maile na redakcja(małpka)motormania.com.pl.

Zobaczcie jak wygląda i posłuchajcie jak brzmi:

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl