Najpopularniejsze motocyklowe mity

- MotoRmania

Każdy z pewnością zna co najmniej jedno stwierdzenie dotyczące motocykli, które wydaje się być prawdziwe i poparte faktami, gdy w rzeczywistości jest odwrotnie. Oto pięć najpopularniejszych mitów motocyklowych zebranych przez oponytanio.pl.

news sponsorowany
autor: oponytanio.pl

1. Będę szybszy na oponach wyścigowych
Nieprawda, przewrócisz się, szczególnie jeśli zamierzasz jeździć na nich po ulicy. Opony wyścigowe produkowane są ze specjalnych mieszanek gumy, które świetnie sprawdzają się rozgrzane do wysokich temperatur na torze. Podczas jazdy po ulicy opony wyścigowe nie pracują w optymalnym dla siebie zakresie temperatur i ciśnień, dlatego też mają słabą przyczepność, a jazda po mokrej nawierzchni może być prawdziwym koszmarem.

2. Większość wypadków to wina kierowców aut
Kierowcy samochodów niejednokrotnie jeżdżą tak, aby specjalnie utrudnić motocyklistom przejazd, kiepsko orientują się w sytuacji na drodze lub przejawiają inne niepożądane wzorce zachowań. Policyjne statystyki jednak pokazują, że większość wypadków z udziałem motocyklistów nie dotyczy samochodów, a obejmuje inne motocykle. Najniebezpieczniejsza dla motocyklistów jest jazda w grupie, gdyż właśnie wtedy najczęściej dochodzi do wypadków.

3. Kierowcy robią miejsce motocyklistom, ponieważ są uprzejmi
Nie wykluczamy, że część kierowców jest pod tym względem miła, jednak zdecydowana większość jest zwyczajnie poirytowana obecnością motocyklisty i chce, żeby zniknął on im jak najszybciej z pola widzenia. Troska o własny lakier i lusterka też ma tutaj duże znaczenie. Motocyklista jadący niemalże na zderzaku lub przeciskający się w korku zbyt blisko auta to dla kierowcy automatyczna lampka alarmowa nakazująca im chronić swój samochód.

4. Motocykl jest tańszy od samochodu
Niestety nie… Średniej klasy samochód jest dziś tańszy w utrzymaniu niż nowy motocykl. Co prawda ceny benzyny są nieco niższe, jednak w ostatnich latach ta różnica nie jest już tak widoczna. Ceny AC natomiast przyprawiają o zawrót głowy. Jeśli doliczyć do tego koszty serwisów, wymiany opon oraz kask, buty, kurtkę spodnie, rękawice i różnego rodzaju gadżety niezbędne do wygodnej i bezpiecznej jazdy… kierowcy samochodów już mogą liczyć zaoszczędzone pieniądze.

5. Z kontrolą trakcji pojadę szybciej
Niekoniecznie…Zawodnicy na torach wyścigowych jeżdżą bez tego typu „wspomagaczy”, które paradoksalnie tylko by ich zwalniały. Również doświadczeni motocykliści, którzy czują się w siodle pewnie, wiedzą, kiedy docisnąć gaz, żeby bezpiecznie polecieć naprzód. Kontrola trakcji ma natomiast wiele zalet dla początkujących motocyklistów, którzy dzięki niej zmniejszają ryzyko poślizgu i upadku. Znawcy tematu mówią jednak, że wszystko tkwi w naszych głowach i wynika z naszego doświadczenia, również szybkość z jaką jeździmy.

Autorem tekstu jest oponytanio.pl. Zgadzacie się z przedstawionymi mitami i argumentacją?

foto 2

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl