Czy zielone strzałki znikną z ulic Warszawy?

- Piotr Jędrzejak

Ratusz musi jeszcze podjąć decyzję, ale wiele wskazuje, że zielone strzałki znikną. A co Wy na ten temat uważacie?

Wielu z nas, motocyklistów, jest przy okazji kierowcami samochodów, pieszymi oraz rowerzystami, dlatego opisywany problem dotyka każdego z nas, na wielu płaszczyznach. W Warszawie, na ponad 300 z łącznej liczby 700 skrzyżowań funkcjonują zielone strzałki w prawo – chyba nie musimy się rozpisywać nad zasadą ich działania. Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich, Łukasz Puchalski ma jednak zamiar je zlikwidować na tych skrzyżowaniach, na których na ulicy prostopadłej zielony sygnał świeci się dla rowerzystów.

Ta decyzja sprzed tygodnia podyktowana jest dbaniem o bezpieczeństwo. Według raportu ZDM, liczb śmiertelnych ofiar wypadków w stolicy utrzymuje się na poziomie 55-60 osób rocznie. W aż 90% to kierowcy są winni, ponad 50% zabitych to piesi – blisko połowa z nich zginęła na skrzyżowaniach lub przejściach z sygnalizacją świetlną. Dyrektor Puchalski dodał też: „Na skrzyżowaniach z sygnalizacją w zeszłym roku mieliśmy prawie sto wypadków. Aż trzy czwarte z nich wiązało się z zielonymi strzałkami.”

Inżynier Ruchu nie ma wątpliwości, że usunięcie zielonych strzałek może znacznie pogorszyć płynność ruchu (w i tak już znacząco zakorkowanej Warszawie, prawda?), jednak priorytetem pozostaje podniesienie bezpieczeństwa. 

Po publikacji tych planów, w internecie zawrzało, jednak głosy są podzielone. Jedną z osób, które nie zgadzają się z likwidacją, jest wiceprezydent Warszawy, Jacek Wojciechowicz:

Zielone strzałki kiedyś już zniknęły z ulic Warszawy, jednak po kilku latach, w 2008 r. powróciły. W aktualnej sprawie klamka jeszcze nie zapadła, Ratusz musi podjąć finalną decyzję. Nie ma też wątpliwości, że działania w stolicy mogą mieć wpływ na podobne decyzje samorządów kolejnych miast.

Jaka jest Wasza opinia na temat likwidacji zielonych strzałek?

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl