Akcja serwisowa: Honda CB500F, CB500X i CBR500R wzywane do ASO!
Piotr Jędrzejak
20 marca 2014

W 178 egzemplarzach Hond z serii CB500 obecnych na polskim rynku może poluzować się śruba zabezpieczająca oś dźwigienek zaworowych.

Źródło: UOKiK oraz Honda

Przedsiębiorca Honda Motor Europe Ltd. (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre motocykle marki Honda CB500FD/FAD, CB500XD/XAD i CBR500RD/RAD, wyprodukowane w 2013 r. w Tajlandii, mogą nie być bezpieczne dla uytkowników.

Poinformowano, że w niektórych egzemplarzach ww. motocykli w pewnych warunkach śruba zabezpieczająca oś dźwigienek zaworowych w głowicy silnika może poluzować się. Dostawca tej śruby zastosował wadliwe zabezpieczenie antykorozyjne, które pod wpływem temperatury traciło swoje właściwości. To może prowadzić do poluzowania się śruby i ewentualnego wycieku oleju. Ewentualne odkręcenie się śruby pod wpływem wibracji silnika może doprowadzić do wysunięcia osi dźwigienek i zgaśnięcia silnika z niemożliwością jego ponownego uruchomienia.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte jest łącznie 178 motocykli marki Honda CB500FD/FAD, CB500XD/XAD i CBR500RD/RAD. Lista numerów VIN łącznie 12709 pojazdów objętych globalną kampanią znajdziecie tutaj [plik PDF].

Przedsiębiorca zadeklarował, że wszyscy posiadacze pojazdów zostaną wezwani na bezpłatną wymianę, naprawę w ramach serwisowej kampanii przywoławczej. Część powodująca usterkę została zmodyfikowana.

Aby dowiedzieć się więcej lub umówić się na wizytę i naprawę, przygotuj VIN motocykla i skontaktuj się ze swoim ASO Honda.

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły