Ile kosztuje to miniGP? Usiądź zanim sprawdzisz…

- MotoRmania

Wydawało nam się, że motocykle klasy miniGP z założenia mają być tanimi konstrukcjami treningowymi.. Byliśmy w błędzie.

Włoska firma Ohvale rozdaje swoje maszyny na prawo i lewo prestiżowym zawodnikom ( pokazują się na nich Tito Rabat, Cal Crutchlow, Maverick Vinales, Jack Miller, Scott Redding i wielu innych). Wartość reklamowa uzyskana w ten sposób w mediach społecznościowych jest gigantyczna i co najważniejsze – wydaje się być skuteczna. Ohvale USA rośnie w sposób godny pozazdroszczenia. MiniGP tej marki promowane są przez zawodników AMA, a sezon 2020 rozpoczyna nową serią wyścigową przy AMA właśnie na Ohvale. Mając spore doświadczenie w jeździe na miniGP z zazdrością patrzymy na model Ohvale GP-0 o pojemności 190cc i mocy 24KM, ale cena powyżej 20 000zł ( detal to ponad 5000 euro) sprawia, że nie bardzo widzimy sens treningowy takiej maszyny. Im gorsze zawieszenie tym bardziej musi pracować kierowca, im słabszy silnik tym więcej musi z siebie dać rider. Im gorsze hamulce… itd. MiniGP IMR 220 na bazie Kayo, które ma 16KM, jest niezniszczalne silnikowo i kosztuje 10500zł ( w Polsce: LocoGP) w zupełności nam wystarcza. Naturalnie sprawa przedstawia się inaczej jeżeli chcielibyśmy się ścigać. Wtedy potrzebujemy mocy, efektywnego zawieszenia i wspaniałego układu hamulcowego. Ohvale przygotowało tutaj na rok 2020 specjalną wersję GP-0 rozkręconą do 212cc. Moc wzrosła do około 26KM, ale mamy tu zawieszenie Ohlinsa, podwójne tarcze hamulcowe, carbonowe błotniki oraz kilka kompletnie niepotrzebnych elementów ( jak np. owiewki ze skrzydełkami aerodynamicznymi – co jest kandydaturą do bzdury roku 2020). Na koniec cena.. Ponad 35 000zł za miniGP. Jacyś chętni?

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl