Skuter, a w zasadzie „E scooter” to nowy produkt H-D, który zobaczymy w sprzedaży już w 2021 roku.
Kiedy pokazano go na początku roku ewidentnie był tylko maszyną koncepcyjną i wyglądał tak :
Widocznie zainteresowanie było na tyle duże, że projekt dostał zielone światło.
Dokumenty projektowe zgłoszone do urzędu certyfikacyjnego EU pokazują wiele interesujących funkcji, w tym mocniejszy, odwrócony widelec , uchwyt tablicy rejestracyjnej i więcej szczegółów na temat silnika i obudowy akumulatora.
Silnik i akumulator wydają się być niestandardowymi projektami opracowanymi wewnętrznie przez Harley-Davidson, prawdopodobnie w wyniku inwestycji firmy w centrum badań i rozwoju pojazdów elektrycznych w Dolinie Krzemowej. Wygląda na to, że silnik dzieli metalową obudowę z akumulatorem, być może wykonaną z odlewanego aluminium. Bateria ma uchwyt na górze i jest pokazana jako wyjmowana – ważna cecha dla mieszkańców miast bez dostępu do garażu, którzy muszą naładować baterię w mieszkaniu.
Po raz pierwszy przyglądamy się również nowej konstrukcji deski podłogowej, która z pewnością jest krokiem do przodu w porównaniu z przyciętymi longboardami zastosowanymi w prototypie.
Harley-Davidson korzysta z systemów napędu pasowego firmy Gates (w tym z elektrycznym motocyklem LiveWire), więc konfiguracja Gates Carbon Drive w skuterze elektrycznym H-D jest raczej pewna.