Rinas po III rundzie WMMP w Poznaniu: półmetek!

- Rinas

Cześć! Od poprzedniej rundy na Pannonii czas zleciał bardzo szybko i już trzeba się było pakować na wyjazd do Przeźmierowa! Ale, ale – jeszcze wcześniej spotkała mnie… fajna impreza!

autor: Paweł „Rinas” Przybylski

18 czerwca – 25-lecie importera ENI w Polsce
Jak zapewne wiecie, jednym z moich głównych sponsorów jest importer i dystrybutor olejów ENI – firma BP Techem. Jako, że mają już 25 lat i z tej okazji zorganizowali zamaszystą imprezę w jednym z najlepszych hoteli w naszej okolicy – hotelu Narvill – a że zajmują się nie tylko dystrybucją olejów, ale też wieloma innymi gałęziami biznesu, każdy dział chciał się pochwalić swoją działalnością. Jako zawodnik wspierany przez ENI zostałem więc zaproszony i jako jedna z głównych atrakcji otwierającej części imprezy, miałem okazję poznać wiele ciekawych osób, porozmawiać, pocykać foty i rozdać trochę plakatów z autografami. Miałem też okazję poznać pewną sympatyczną prezenterkę telewizyjną, która jak się okazało również od czasu do czasu śmiga na gokartach i motocyklach! 🙂

Rinas tor Poznan runda 5 (23)

Speed-Day – 25-26 czerwca
Niestety od ostatniej rudny na Pannonii ani razu nie miałem okazji potrenować na dużym torze – już wybierałem się na 1-dniowy Speed-Day w piątek, 19 czerwca, ale pogoda skutecznie mnie zniechęciła… Byłem za to raz na kartingu w Radomiu, dobre i to! 🙂 Można potrenować pozycję i przede wszystkim… kondycję! Za to mocno nastawiłem się na treningi na Speed-Deju przed rundą. Tak też było, pierwszego dnia przejechałem wszystkie sesje, a drugiego niestety… pogoda zabrała nam połowę dnia, ale chociaż trochę udało się dopracować zawieszenia. Dziękuję Przemkowi z Fast Forward za nieoceniony wkład i pomoc.

Rinas tor Poznan runda 5 (20)

Sobota – kwali i I wyścig
Na poranny, sobotni trening nie wyjechałem, było mokro… Wyjechałem za to mocno nastawiony na dobre kwali i udało się pojechać 1.41,7 a potem poprawić na 1.41,6 – mimo że to dalej za wolno jak na klasę Mistrzowską, to byłem zadowolony. Rok temu, nawet jak wygrywałem w Rookie, to mój najlepszy czas w kwalifikacjach wynosił 1.42 z hakiem. Najważniejsze, to że notuję progres! Owszem, patrząc na czasy jakie robi Adrian (na teoretycznie słabszej maszynie), czuję niedosyt, ale nauczyłem się, że muszę patrzeć na siebie i swój własny progres, a nie do końca na rywali. Mam nadzieję dojść na ten poziom – ale powolutku…

Wyścig – start, jak zwykle OK. Nawet udało się na chwilę wyprzedzić kilka Supersportów, tyle, że… na chwilę. Do mety jechałem regularnym tempem, najszybsze kółko to znowu 1.41,6, a na finisz wpadłem jaki 2gi (już na czterech w stawce, a nie na trzech!) ze Stocków z przewagą 0,005 (słownie pięć tysięcznych!!) nad Markiem Chłopkowskim. Ile to jest? Cóż, około 15-20 centymetrów, a więc całkiem niewiele! Śmialiśmy się nawet, że Moto3 może do Poznania wpaść i zobaczyć, że nie tylko u nich są takie finisze. Szkoda tylko, że nie przyświrujemy wobec nich tempem wyścigowym…

Rinas tor Poznan runda 5 (5)

Niedziela – II wyścig
Noc z soboty na niedzielę to istny armagedon… Nie tyle padało, ile lało niemiłosiernie całą noc! Toteż na poranne, drugie kwalifikacje nie wyjeżdżałem – wiedziałem, że nie poprawię czasów, a nie chciałem kusić losu.

Wyścig to znowu dobry start. Mimo, że w niedzielę wiele osób jechało wolniej niż w sobotę – było tylko 10-12 stopni wobec 20-25 w sobotę – to ja jechałem takim samym tempem. Niestety w połowie wyścigu wyprzedził mnie Marek, najpierw mu oddałem, ale na następnym kółku znowu mnie zaatakował. Goniłem go kilka kółek trzymając dystans, ale… spotkało mnie to samo co na Pannoni – niesamowicie spompowało mi przedramiona, jechałem resztką woli.

Robiłem co mogłem, żeby je rozluźniać i nawiązać walkę z Markiem, ale jak zobaczyłem, że nie jestem w stanie go dogonić, a do tego ledwo trzymam kierownicę – mocno zwolniłem i po prostu dojechałem do mety. Nie ukrywam, że mam ogromny problem z tymi przedramionami, w pewnych aspektach bliżej mi do kulturysty niż zawodnika, a w szczególności w kwestii moich przedramion, które są… po prostu duże, zmułowane (są pewnie ze dwa razy większe od pewnych „mniejszych” zawodników) i wyżyłowane. Są dzięki temu bardzo silne, ale mało wytrzymałe… Rok temu nie miałem takich problemów – 10 kółek śmiało wytrzymywały, a teraz te 15 okrążeń to większe wyzwanie. Dodatkowo, teraz więcej trenuję na siłowni niż kiedyś, w trakcie sezonu – zawsze zostawiałem siłownię na lato na rzecz motocykli i wyścigów, w tym remu tego nie zrobiłem – a to dlatego, że nie tylko wyścigami żyję, a dodatkowo mam też sponsorów takich jak Muscle Clinic, czy Fit & Fun i współpraca z nimi to też pewne kwestie nie związane z wyścigami. No cóż, jest lepiej niż na Pannonii, ale to ciągle zbyt mała poprawa. Nie może być tak, że formę czuję nawet na 20 kółek, a przedramiona po 10 mówią STOP! Także mocno zabieram się za dalsze ich nie tyle wzmacnianie, bo tego nie potrzebuję, ile trenowanie ich wytrzymałości!

Rinas tor Poznan runda 5 (10)

Wnioski
Kwestie mojego tempa – jestem mocno podbudowany, bo poprawiłem się o ok. 1,5-2s w tempie wyścigowym. Gdybym jechał w Rookie 600, z tym tempem pewnie wygrałbym oba wyścigi. Ale ja nie jadę w Rookie, a w Mistrzostwach Polski, gdzie jeździ się jakieś… 4s szybciej! Jednak wiem, że ja tych 4 sekund w jeden rok nie urwę – nie ma takiej opcji, za małe mam możliwości finansowo-czasowe na trening, dodatkowo od pewnego poziomu postępy idą wolniej. Mój cel na ten sezon to pojechać w Poznaniu na ostatniej rundzie w Polsce regularne 1,41-1,40, w końcu złamać 1.40 i zobaczyć chociażby te 1.39,99 na lap-timerze!

Przede mną, już za lekko ponad 2 tygodnie runda w Moście, a ja uwielbiam ten tor i już nie mogę się doczekać! Tym bardziej, że będzie tam Alpe Adria, a więc duuuużo duuużo szybszych zawodników, więc będzie się od kogo uczyć! 🙂 Dodatkowo, mam nadzieję, że znowu dojdzie ktoś do Mistrzostw Polski Stock 600. Dalej nie rozumiem, czemu w najtańszej klasie mistrzowskiej jest najmniej zawodników, a w najdroższej, Superbike, nie narzekają jakoś na braki kadrowe…

Rinas tor Poznan runda 5 (19)

Rinas tor Poznan runda 5 (24)

Zapraszam Ciebie, żebyś ze mną uczestniczył w tej przygodzie! Zapraszam na moją stronę, ale przede wszystkim – wbijaj do mnie na FAN-page, który pomału się rozwija – będzie sporo NEWS-ów i informacji – zarówno o motocyklach i wyścigach, jak też o formie i przygotowaniu fizycznym. W planach jest też kilka konkursów, będzie ciekawie! Lajkuj, komentuj, udostępniaj!

facebook.com/pawel.rinas.przybylski
pawelprzybylski.com/

Jeżeli masz do mnie jakiekolwiek pytania, chcesz o coś spytać, zagadać lub mi po prostu pomóc – wal śmiało, nie krępuj się – do odważnych świat należy!

Do zobaczenia na torze!

Pozdrawiam!
Rinas

Sponsorzy
To dzięki tym firmom i ich produktom, mogę się ścigać i teraz o tym pisać. Dziękuję.

MOTORMANIA.COM.PL – motormania.com.pl/ – najlepszy i najszybszy w Polsce portal motocyklowy!
SPED-TRANS P.U. Piotr Bogusz – stzb.pl/ – ceniona i uznana firma transportowo – spedycyjna
ENI – eni.info.pl/ – jakość BEZ GRANIC – najlepsze oleje
DOBRE SKLEPY MOTOCYKLOWE – dobresklepymotocyklowe.pl/ – dystrybutor produktó HCJ, RST i wielu innych
MUSCLE CLINIC – muscleclinic.pl/ – suplementy diety najwyższej jakości
MOTOR-LAND – motor-land.com.pl/ – dystrybutor produktów DiD, Versah, Sunstar i wielu innych
FIT&FUN – fitfun.pl/ – jeden z najstarszych i na pewno najlepszych w Warszawie fitness-club i siłownia
RAPID MOTOCYKLE – rapid-motocykle.pl/ – salon i serwis motocyklowy, importer butów SIDI
FAST FORWARD – fastforward.com.pl/ – sprzedaż I serwis zawieszeń Ohlins oraz Dynojet i Power Commander
THE 12 DESIGN – the12design.tumblr.com/ – grafika nie tylko motocyklowa!
PHOTO ACTION – photoaction.pl/ – motorsport photography
AUTOMOBILKLUB KRÓLEWSKI – ak-krolewski.pl/

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl