Szef Ducati, Claudio Domenicali napisał list do wybranych klientów Ducati, którzy mają „największą pasję”… A nie przypadkiem największe portfele?

Oczywiście sprawa dotyczy tak zwanego „Projektu 1708″ czyli Ducati Sperleggery – maksymalnie odchudzonej i podkręconej wersji drogowego V4.  Motocykl, którego  start produkcji planowany jest na kwiecień będzie najmocniejszym desmosedici produkującym 224KM przy 15000 obr./min.  Przy wadze w stanie suchym wynoszącej zaledwie 152kg zamieni się w prawdziwą rakietę… Ale czy ma uzasadnioną cenę wynoszącą, aż 380 tys. zł netto ?   Honda z nowym Firebladem oferuje podobną moc przy stosunkowo niewiele większym ciężarze za mniej niż 25% tej ceny . Za takie pieniądze można zbudować autentycznie skuteczny motocykl wyścigowy, u renomowanych mechaników wyścigowych,  lżejszy i z mocniejszym silnikiem. Zatem jak sprzedać tak drogi motocykl? Zbudować otoczkę wyjątkowości. Przekazano importerom, aby wytypowali najbardziej majętnych klientów, stworzono dla nich prywatną stronę dotyczącą tej maszyny, a Claudio Domenicali napisał do nich list.  Może zaskakiwać fakt, że Ducati tak oficjalnie dzieli klientów i robi osobne kanały komunikacyjne – niedostępne dla wszystkich. Pisanie, że zwracamy się do klientów z ” największą pasją” kiedy wiadomo, że chodzi o największy portfel może być uznane, za obrazę inteligencji adresatów i przynieść odwrotny skutek.  Oto treść listu Domenicaliego :

„Z dedykacją dla marzycieli,

To jest wyjątkowy moment dla Ducati i dla mnie. Pisząc te słowa chciałem zaprosić naszych najbardziej pełnych pasji klientów, aby doświadczyli z nami czegoś szczególnego. Wszystkie motocykle jakie produkujemy są deklaracją naszego dążenia do perfekcji. Ale nic nie może się równać z projektem 1708. Przy tym projekcie modelowaliśmy najbardziej zaawansowane włókno węglowe  układając je w najbardziej futurystyczne, aerodynamiczne kształty. Spełniliśmy nasze marzenia jako inżynierzy, producenci motocykli i motocykliści. Projekt 1708 jest prawdziwą deklaracją intencji, która wyznacza granicę pomiędzy próbami, a ostatecznym osiągnięciem doskonałości. To nasze najbardziej pionierskie osiągnięcie. Z dumą prezentuję Wam tą prywatną stronę, która wprowadzi Was krok po kroku w każdy aspekt tego motocykla, od najskrytszych sekretów do precyzyjnych detali tego mistrzostwa inżynierii i designu.

Witajcie w Projekcie1708”