Małżeństwo Bimoty z Kawasaki dobrze się zapowiada!

Bimota_Tesi_H2_05

Poznajcie nową Bimotę Tesi H2. Kawasaki potwierdziło dzisiaj, że przejęło 49% udziałów w legendarnej włoskiej firmie i z tej okazji pokazano tego turbodoładowanego monstera, który ma zawieszenie Bimoty oraz 227 konny silnik z Ninji H2. Pierwszy od 2014 roku motocykl Bimoty oprócz przedniego wahacza wydaje się oferować semi-aktywny amortyzator Ohlinsa z tyłu. Naturalnie na razie nie podano żadnych szczegółów technicznych. Ten gotowy do produkcji koncept ma wyznaczać raczej kierunek, w którym będzie teraz podążać Bimota – subtelność i wizjonerstwo włoskich podwozi w mariażu z siłą i niezawodnością japońskich silników ( a zapewne także elektroniki). To oczywiście będzie kosztować, a zatem Bimota pozostanie marką ekskluzywną – raczej poza zasięgiem przeciętnego Kowalskiego. Nieoficjalne informacje mówią o cenie około 50 000 euro za Tesi H2 – produkcja ma się rozpocząć w czerwcu 2020.