Zachowaj dystans! BMW uruchamia w swoich motocyklach tempomat sterowany radarem.

- MotoRmania

System Active Cruise Control (ACC) został opracowany we współpracy z firmą Bosch. Elektroniczny regulator prędkości ze zintegrowaną kontrolą odległości umożliwia ustawienie żądanej prędkości jazdy i odległości od pojazdu jadącego z przodu. Czujnik radarowy umieszczony w przedniej części motocykla określa odległość od pojazdu znajdującego się z przodu, obliczając wskaźnik jego odchylenia i prędkość.

Po włączeniu ACC, motocykl samodzielnie dopasuje prędkość do pojazdu jadącego z przodu. Jeżeli pojazd poprzedzający zwolni lub przyspieszy, motocykl samodzielnie użyje hamulców lub doda gazu, aby także zwolnić lub przyspieszyć, z odpowiednim dystansem.

Dynamic Cruise Control (DCC) odpowiada na regulację prędkości podczas jazdy. Za pomocą przycisku na kierownicy można wygodnie ustawić prędkość i odległość względem poprzedzającego nas pojazdu. Odległość można ustawić w trzech stopniach, żądaną prędkość można określić w zakresie od 30 do 160 km/h, a ustawienie jest w każdej chwili widoczne na wyświetlaczu TFT. 

Funkcja Active Cruise Control (ACC) reguluje wybraną prędkość z uwzględnieniem odległości ustawionej przez kierowcę względem poprzedzających pojazdów. Ma ona również zastosowanie odnośnie bezpieczeństwa w zakrętach – w razie potrzeby system kontroli zakrętu automatycznie zmniejsza prędkość i zapewnia komfortowy kąt nachylenia. Dynamika przyspieszania i hamowania jest ograniczana wraz ze wzrostem kąta nachylenia. Zastosowane rozwiązanie pozwala na stabilną jazdę w każdych warunkach. 

BMW nie potwierdziło jeszcze daty wprowadzenia systemu do motocykli, ile on będzie kosztował oraz na pokładzie których modeli się znajdzie. Jak sugerują zdjęcia będzie to m.in. ich model turystyczny K1600GT.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl