Na naszych treningach w Moto Angeles jesteś nagrywany po to, aby uświadomić Ci błędy ( zapraszamy – szczegóły tutaj. Terminy wakacyjne i jesień : [email protected] ).
Co się wydarzyło tutaj? Jeżeli widziałeś nagranie na naszym fanpage’u to być może domyślasz się, że do poprawy jest wiele elementów. Jednak najważniejszą przyczyną wywrotki było nieznaczne zacieśnienie zakrętu wraz z rozpoczęciem budowania gazu. Jeżeli zaczynasz przyspieszać to nie powinieneś pochylać bardziej motocykla ponieważ obniżasz przyczepność poprzez większe złożenie i mniejszą powierzchnię kontaktową z nawierzchnią, a przy tym wszystkim dodajesz gazu. Kiedy dochodzi do takich sytuacji? Najczęściej kiedy nie wyhamujecie odpowiednio przed zakrętem, wchodzicie w zakręt zbyt szybko i zmieniacie kierunek za nim, jednocześnie dodając gazu. Aby unikać takich wywrotek powinniście egzekwować dojście do apeksu, a następnie przyspieszać od takiego punktu, w którym możecie wraz z dodawaniem gazu podnosić motocykl do góry ( czyli zapewniać mu jak największą przyczepność). Nasz materiał dotyczący dojazdów do apeksu znajdziecie tutaj 🙂