M1000RR – czy warto dopłacać? Analizujemy propozycję BMW.

- MotoRmania

BMW M1000RR kosztuje 149 000zł lub 166 800 zł w wersji z pakietem M Competition. Czy i ewentualnie dlaczego warto zapłacić dwa razy więcej za model z literką „M”? Dla osób, które jeżdżą swoim motocyklem po drodze od razu odpowiadamy – nie warto.

Za 80k kupujecie normalną wersję S1000RR, z niemalże taką samą mocą i wszystkim co potrzebujecie na drodze. Jedyną odczuwalną, dużą zmianą jaką byście na drodze odczuli to szybkość skrętu – znacznie większa u motocykla za 149/166k zł. Kolosalny wpływ na ten parametr mają „nic nie ważące” karbonowe koła. Bardzo niewielu z nas miało szansę odczucia jaką zmianę przynosi taka modyfikacja – musicie nam uwierzyć na słowo, jest warta co najmniej tyle ile dodatkowe 20KM. I właśnie dla osób, którym zależy na szybkiej jeździe po torze i dla zawodników to jest w naszej ocenie największa pokusa.

Dlaczego nie możesz sobie po prostu dokupić lekkich kół do Twojego motocykla wyścigowego w wersji stock? Bo przepisy tego zabraniają – jeżeli nie ma takich kół na wyposażeniu w wersji drogowej, to nie możesz ich założyć do wyścigu nadzorowanego przez przepisy FIM. Teraz BMW S1000RR jest pierwszym motocyklem, który będzie mógł wystartować w wersji Stock 1000 legalnie na super lekkich karbonowych kołach. Ten motocykl będzie skręcać szybciej niż 600-tki. Policzmy zatem pieniądze biorąc pod uwagę 2 x cenę zwykłego modelu. Rozliczamy zatem model M1000RR za 166 800zł ..

Uwaga – mamy jeszcze miejsca na nasze bezpłatne szkolenia na torze Radom w przyszłym tygodniu – zobacz program, zapisz się i przyjeżdżaj! Tutaj dowiesz się wszystkiego. 

Nowe karbonowe koła kosztują na rynku około 15 tys. złotych. Do tego pełny układ Akrapovica – dorzućmy 12 tys. złotych. Dalej: specjalne dźwignie hamulca i sprzęgła, podnóżki kierowcy, osłony silnika, osłona dźwigni hamulca Brake-Leverguard, zestaw M Carbon, anodowany wahacz, łańcuch M Endurance, laptrigger M GPS. Wyceńmy to na dodatkowe 20 tys. zł, które musielibyśmy wydać próbując skompletować podobne rzeczy samodzielnie. Najlepszy układ hamulcowy w klasie ( jak twierdzi BMW).. Dodajmy tutaj ( zakładając „górkę”) 10 000zł. Zatem: 80 000zł wersja podstawowa + 15 tys. koła +12 tys. układ wydechowy + 20 tys. osprzęt + 10 tys. modyfikacja układu wydechowego, dają nam łączna sumę 137000zł. Gdybyśmy dorzucili do tego zawieszenie Ohlinsa to zmieścilibyśmy się w kwocie 150 tys. zł. Czyli zostaje nam w kieszeni 30 tys. zł, a mamy wszystko co wersja z pakietem M Competition, a na dodatek zawieszenie z najwyższej półki. Różnica jest potężna. Tyle, że jeżeli jesteś zawodnikiem to musisz się stawić na starcie z homologowanym motocyklem – motocykl S1000RR będzie miał inną specyfikacje do M1000RR. Nie będziesz mógł wystartować na S1000RR na karbonowych kołach ( taka sytuacja była z Aprilią RSV4 i RSV4 Factory). Dlatego uważamy, że M1000RR nie jest dobrą ofertą dla kierowcy drogowego, ale jest zdecydowanie najbardziej interesującą propozycją dla zawodników chcących się ścigać w klasie Stock 1000. Otóż, za 166800 + (cena zawieszenia) otrzymamy najszybciej skręcający motocykl w klasie ( i to miażdżąco) – to jest kupienie sobie furtki do zwycięstwa. Poza tym dodatkowe funkcje elektroniczne są bardzo istotne – można je dokupić na rynku akcesoriów, ale najlepiej będzie działać wersja przygotowana przez fabrykę. Krótko mówiąc – gdyby nas zapytano dzisiaj jaki jest przepis na motocykl do wyścigów w klasie STK1000 w Mistrzostwach Polski to odpowiedź brzmiałaby: M1000RR + zawieszenie. Nic innego nie musisz robić.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl