Paweł Szkopek w World Superbike w Assen – Zapowiedź

- Mick

Podczas czwartej rundy World Superbike na torze w holenderskim Assen zobaczymy w ten weekend Polaka. Jak Paweł Szkopek poradzi sobie w walce z czołówką motocyklowych mistrzostw świata?

Choć w tabeli nadal prowadzi obrońca tytułu Jonathan Rea to jednak ostatnią rundę w hiszpańskiej Aragonii zdominował Chaz Davies na Ducati. Assen to z kolei tradycyjnie bastion Hondy i zespołu Ten Kate, który pochodzi właśnie z Holandii. Rok temu Michael van der Mark dwukrotnie finiszował tam na trzeciej pozycji, podczas gdy na szczycie podium stał późniejszy mistrz świata. Jak będzie tym razem? Jedno jest pewne; kręta i techniczna natura toru w prowincji Van Drenthe sprawia, że żadna z maszyn nie powinna mieć tutaj przewagi, a to zwiastuje zaciętą i wyrównaną walkę.

Nas jednak najbardziej ekscytuje fakt, że w stawce ponownie zobaczymy Polaka. Aktualny mistrz Polski klasy Superbike wystartuje w Assen Yamahą R1 węgierskiego zespołu Imre Totha, w którym już rok temu oglądać mogliśmy w Tajlandii, wówczas jeszcze na BMW, Irka Sikorę. Szkopek z Węgrami rozmawiał praktycznie od początku sezonu i wygląda na to, że warto było jednak przeciągnąć negocjacje i wystartować w dopiero czwartej rundzie. Jest bowiem spora szansa, że Pawła będziemy oglądać w MŚ już do końca sezonu. Co więcej, 40-latek otrzymał od Węgrów naprawdę atrakcyjne warunki, dlatego bardzo możliwe, że poradzi sobie całkiem nieźle.

Paweł w World Superbike wystartował po raz ostatni rok temu, z dziką kartą w kończących sezon zmaganiach we francuskim Magny-Cours. Wówczas pechowo dwukrotnie nie dojechał co prawda do mety, ale wcześniej pokazał się z dobrej strony, uzyskując m.in. dziewiąty czas w mokrej, porannej rozgrzewce. Tym razem Polak nie będzie jednak startował na doskonale znanej sobie, własnej maszynie, której dosiadał rok temu w WMMP, Alpe Adria i właśnie w Magny-Cours, a na R1-ce Teamu Toth, za której przygotowanie odpowiedzialni byli technicy z YART, czyli austriackich mistrzów świata World Endurance.

Paweł, który ma na swoim koncie osiem startów w World Superbike oraz dwa sezony w World Supersport, dosiądzie motocykla Imre Totha Juniora, którego wielu z Was pamięta z pewnością jeszcze z jazdy w Grand Prix klasy 250. Młody Toth nie ma za sobą najlepszego początku sezonu. Co prawda dojeżdżał do mety wszystkich sześciu tegorocznych wyścigów, ale cztery razy był ostatni, z okrążeniem straty. Jedynie w Tajlandii finiszował wyżej; ustąpił mu tylko lokalny zawodnik startujący z dziką kartą. Drugi z reprezentantów węgierskiej ekipy, Peter Sebestyen, radzi sobie jednak nieco lepiej, a prędkości obu motocykli są porównywalne, choć na długiej prostej w Aragonii odstawały o ok. 10 km/h od wyników czołówki. Toth nie potrafił jednak w tym roku odnaleźć się na nowej R1 po przesiadce z BMW, stąd decyzja o zwolnieniu miejsca dla Pawła.

Nie oszukujmy się, na suchym torze Szkopkowi z pewnością trudno będzie zagrozić czołówce, a nawet powalczyć o punkty, ale na szczęście Assen ma to do siebie, że często – także dzięki pogodzie – dzieją się tam prawdzie cuda. Miejcie więc oko na R1-kę z numerem 119. Szczególnie w sobotę, kiedy ma być mokro!

Relacja na żywo z sobotniej sesji Superpole o 10:30 w Eurosporcie. O 13:00 pierwszy wyścig – w Eurosporcie 2. Drugi w niedzielę, także o 13:00, w Eurosporcie. Wcześniej, o 11:00, Supersporty, z kolei później, o 14:15, puchar Superstock 1000, tym razem w Eurosporcie 2.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl