Pierwsze przedsezonowe testy coraz bliżej, dlatego zawodnicy i zespoły coraz intensywnie budzą się z zimowego snu. W minionym tygodniu w świecie wyścigów wydarzyło się naprawdę sporo. Oto najważniejsze wieści:
Kawasaki wróci do MotoGP?
Portal SpeedWeek.de donosi, że Szwajcar Dominique Aegerter przetestuje pod koniec stycznia „prototyp Kawasaki na oponach Michelin”. Zawodnik Moto2 testował już rok temu Kawasaki ekipy Avintia, ale ostatnie postanowił pozostać w średniej kategorii. Jego wskazówki podczas testów okazały się jednak bardzo cenne. Teraz, kiedy Avintia przesiada się na motocykle Ducati, po Kawasaki znika z padoku ostatni ślad. Rok temu hiszpański zespół otrzymywał od japońskiego producenta, który z MotoGP wycofał się w 2009 roku z powodu problemów budżetowych, silniki z modelu ZX-10R oraz stare, prototypowe ramy. Czy faktycznie Kawasaki szykuje się do powrotu do MotoGP w sezonie 2016? Póki co wszyscy zainteresowani milczą jak grób. Więcej na ten temat wkrótce.
Ducati Desmosedici GP15 opóźnione?
Szef Ducati Corse, Gigi Dall’Igna, przyznał w rozmowie z motogp.com, że nowe Ducati Desmosedici GP15 nie będzie gotowe na pierwsze lutowe testy MotoGP w Malezji. Czy Bolończycy mają opóźnienie? „Zawsze, kiedy mówiliśmy o lutym i testach w Malezji, mieliśmy na myśli te drugie” – podkreślił Włoch. Jak bardzo model GP15 różnić się będzie od ubiegłorocznej maszyny i jakie są cele Ducati na sezon 2015? Wszystkiego dowiecie się z ekskluzywnego wywiadu z Dall’Igną, który już wkrótce znajdziecie w lutowej MotoRmanii.
Stoner wznawia testy
Honda poinformowała na początku minionego tygodnia, że podpisała nową umowę z dwukrotnym mistrzem MotoGP, Caseyem Stonerem. Australijczyk, który zakończył karierę wyścigową trzy lata temu, zaliczy za sterami modelu RC213V dwie sesje testowe. Pierwszą już pod koniec stycznia w Malezji, tuż przed przylotem na tor Sepang etatowych zawodników Repsol Hondy, Marca Marqueza i Daniego Pedrosy. Czy 29-latek zdecyduje się na choćby jeden, gościnny start, nie mówiąc już o powrocie do MotoGP na pełen etat? Póki co wydaje się, że taka możliwość w ogóle nie jest niestety brana pod uwagę, a Casey chce sobie po prostu polatać na jednym z najlepszych motocykli na świecie.
Mike Leitner przechodzi do KTM-a
Jak donosi portal SpeedWeek.de, Austriak Mike Leitner, który po jedenastu latach zrezygnował niedawno z pracy jako szef mechaników Daniego Pedrosy, dołączył właśnie do marki KTM, która szykuje się do powrotu do MotoG. KTM pracuje nad motocyklem, który wystawi w królewskiej klasie w sezonie 2017. Maszyna będzie posiadać kratownicową ramę z rur stalowych, zawieszenie WP oraz silnik z pneumatycznym rozrządem i tzw. szybką skrzynią biegów „seamless”. Kierowcą testowym projektu został niedawno były zawodnik, a przez ostatnie lata tester Aprilii, Alex Hofmann. Pierwsze testy nowej maszyny odbędą się jednak dopiero pod koniec tego roku. Szefem mechaników Pedrosy będzie w tym sezonie jego dotychczasowy inżynier od telemetrii, Ramon Aurin.
W lutym ruszają testy MotoGP
MotoGP.com opublikowało dokładny harmonogram zimowych, przedsezonowych testów. Pierwsze w tym roku jazdy MotoGP odbędą się w dniach 4-7 lutego w Malezji. Kolejne, w dniach 23-26 lutego, także na torze Sepang. Miesiąc później, dwa tygodnie przed startem sezonu, w dniach 14-17 marca, zawodnicy testować będą w Katarze. Ostatni z każdego dnia tych testów przeznaczony będzie na jazdy na nowym ogumieniu Michelin, które wraca do MotoGP w sezonie 2016. Etatowi zawodnicy MotoGP nowe opony sprawdzą jednak tylko podczas czwartego dnia drugich testów w Malezji. Ostatni dzień pierwszego i ostatniego testu zarezerwowany jest dla kierowców testowych. Pierwsze testy klas Moto2 i Moto3 odbędą się z kolei w połowie lutego w Walencji. Tymczasem już w tym tygodniu pierwsze, prywatne testy, rozpoczną zespoły serii World Superbike, której sezon rusza w Australii już za miesiąc. Więcej na ten temat za tydzień.
Za tydzień prezentacja Yamahy
Zanim ruszą testy, swój zespół oficjalnie zaprezentuje światu Yamaha. Jorge Lorenzo i Valentino Rossi pokażą swoje M1-ki 28. stycznia w Madrycie. Wszystko wskazuje na to, że malowanie motocykli nie zmieni się zbyt mocno względem poprzedniego sezonu, ale na owiewki wróci znajome logo Abarth. Więcej wkrótce.