Forward Racing nie wystartuje w Indy – co z przyszłością Bradla i Baza w MotoGP?

- Mick

Ekipa Forward Racing, której szef został niedawno aresztowany, nie wystartuje za dwa tygodnie w dziesiątej rundzie MotoGP, Grand Prix Indianapolis. Czy to oznacza koniec sezonu dla byłego mistrza świata Moto2, Niemca Stefana Bradla i francuskiego debiutanta Lorisa Baza?

Giovanni Cuzari został zatrzymany w drodze powrotnej dzień po ostatnim wyścigu o Grand Prix Niemiec. Szwajcarska prokuratura zarzuca mu korupcję – razem z nim zatrzymano szefa lokalnej skarbówki – pranie brudnych pieniędzy i unikanie płacenia podatku. Włoch w areszcie spędzi najprawdopodobniej przynajmniej trzydzieści dni, a więc opuści wyścigi w Indianapolis i czeskim Brnie. Pod jego nieobecność pod znakiem zapytania stanęła przyszłość całej ekipy Forward Racing, która wystawia łącznie czterech zawodników. Po dwóch w klasach MotoGP i Moto2. Zespół potwierdził właśnie, że choć cały sprzęt został już wysłany do USA, nie wystartuje w najbliższej rundzie w Indianapolis.

2015 NGM Forward Racing MotoGP Preseason Test Valencia

Co dalej ze Stefanem Bradlem…

Włoski skład ma jednak nadzieję, że uda mu się wrócić do rywalizacji tydzień później w czeskim Brnie. Co prawda większość sponsorów natychmiast zerwała współpracę z ekipą Cuzariego, ale manager zespołu desperacko próbuje postawić team na nogi. Za zgodą szwajcarskiej prokuratury udało się już ustanowić nową strukturę organizacyjno-finansową, która będzie odpowiadała za rozliczenia ze sponsorami i organizatorami. Jak zakończy się jednak cała historia i czy faktycznie Forward Racing wystartuje w Brnie? Odpowiedź poznamy z pewnością dopiero w Czechach.

Cała sytuacja jest wyjątkowo niefortunna nie tylko dla podczas czterdziestu pracowników ekipy, ale i samych zawodników. Po trzech przeciętnych latach na fabrycznej Hondzie Stefan Bradl zastąpił w Forward Racing Aleixa Espargaro i chciał iść w jego ślady, walcząc o zwycięstwo w klasyfikacji Open. Jego sezon rozpoczął się jednak bardzo przeciętnie. W Niemczech, przed własnymi kibicami, były mistrz świata Moto2 w ogóle niedawno nie wystartował. Wypadek podczas wcześniejszej rundy w Assen zakończył się dla Bradla kontuzją nadgarstka, która wymagała operacji i kilku tygodni przerwy. Wszystko to stało się w momencie, w którym Stefan zaczął powoli odnajdywać się w nowym środowisku i na nowej maszynie. Wydaje się niemal pewne, że w przyszłym roku Niemiec będzie chciał zmienić barwy.

... i Lorisem Bazem?

… i Lorisem Bazem?

Opuszczenie wyścigu to także fatalna wiadomość dla zaledwie 22-letniego Lorisa Baza. Francuski debiutant mimo braku doświadczenia w MotoGP jest obecnie drugi w klasyfikacji Open, w której ustępuje tylko weteranowi, Hiszpanowi Hectorowi Barberze. Oby jego kariera w królewskiej kategorii nie zakończyła się zanim na dobre się rozpoczęła.

W Moto2 zabraknie z kolei dwóch Włochów, którzy także mają za sobą trudne chwile. Doświadczony Simone Corsi rok temu jechał w barwach Forward Racing po piąte miejsce w klasyfikacji generalnej i miał już niemal w kieszeni awans do MotoGP, ale kontuzja ręki wyeliminowała go z drugiej połowy sezonu. Na motocykl wrócił dopiero w lutym, ale w obliczu niepewnej przyszłości ekipy możliwe, że on również będzie musiał szukać dla siebie nowego pracodawcy. Młody Lorenzo Baldassarri po kilku trudnych sezonach rzutem na taśmę podpisał z Cuzarim umowę na sezon 2015 i wydawało się, że wreszcie znalazł się we właściwym środowisku. Teraz jednak i jego kariera zawisła na włosku…

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl