Sylvain Guintoli tym razem postanowił wam dać 10 wskazówek, które sprawią, że będziecie jeździć jak pro.
Zobaczcie materiał :). 10 podstawowych zasad na jakie wskazuje były Mistrz Świata Superbików, kierowca testowy Suzuki oraz zawodnik startujący z dziką kartą w MotoGP brzmią następująco:
- Sposób patrzenia
Nie chcecie patrzeć pod koło – Mama kazała nam patrzeć pod nogi kiedy byliśmy mali, ale w prowadzaniu motocykli to się nie sprawdza. Powinniśmy patrzeć jak najdalej możemy – w kierunku następnego punktu wyznaczającego trajektorię naszego przejazdu.
2). Linia przejazdu
Tak samo ważna dla początkujących jak i zaawansowanych riderów. Sylvain mówi : „jeżeli jazda na torze byłaby domem, to prawidłowa linia przejazdu stanowiłaby fundamenty”. Nie da się jechać szybko i bezpiecznie bez odpowiedniej linii.
3) Pozycje na motocyklu – w liczbie mnogiej, ponieważ są różne w różnych sytuacjach.
Połóż się za szybą na prostej. Z klatką na zbiorniku paliwa. Podnieś ciało do góry na hamowaniu. Obniż ciało przed dojazdem do apexu kierując obręcz barkową w dół, do wewnętrznej. Podnieś motocykl i odepchnij go do góry prostując na wyjściu.
4) Koncentruj się na szybkim wyjściu z zakrętów
Początkujący zawodnicy nagminnie popełniają błąd polegający na próbie ekstremalnie szybkiego wejścia w zakręt, przez co tracą czas walcząc w środku zakrętu, są wypychani na zewnętrzną i nie mogą odpowiednio przyspieszyć.
5) Kontrola rolgazu
Gaz należy otwierać progresywnie 🙂 – czyli płynnie.
6) Hamowanie
Kiedy zamykasz gaz wciśnij hamulec do końca jak najmocniej, a następnie odpuszczaj go w miarę składania maszyny w kierunku apexu.
7) Redukcja biegów
Redukuj od razu wraz z rozpoczęciem hamowania. Hamowanie silnikiem pomoże ci wytracić prędkość bardziej efektywnie.
8) Sposób trzymania dłoni na rolgazie
Roll-on the throttle – trzymaj gaz w sposób zrelaksowany , nie ściskaj go mocno.
9) Wyluzuj 🙂
Staraj się rozluźnić swoje ciało. Szczególnie w miejscach kiedy możesz to zrobić swobodnie :np. na prostej. Zachowuj jak najwięcej energii do wykorzystania w momencie kiedy będzie najbardziej potrzebna.
10) Gaz na maksa!
Na prostej zawsze 100% gazu. Jeżeli masz problemy z kontrolą mocy ( motocykl idzie na gumę, boisz się uślizgu) zmieniaj biegi szybciej – stosuj tak zwany „short-shift”.
Posłuchajcie jak tłumaczy to Mistrz 🙂