Jochem van den Hoek oraz Alan Bonner: kolejne ofiary wyścigów Tourist Trophy

- Piotr Jędrzejak

Wyścigi Tourist Trophy na Wyspie Man to zdecydowanie jedna z najbardziej niebezpiecznych i  jednocześnie najbardziej trudnych rzeczy, jaką można robić na motocyklu.

Wszystkim zawodnikom startującym w TT należy się ogromny szacunek – również tym, którym się nie udało… Wczorajsze popołudnie przyniosło wieści o śmierci dwóch kolejnych zawodników.

       Jochem van den Hoek pochodził z Werkendam w Holandii. Wypadek na swojej Hondzie zaliczył w środę rano, w czasie kwalifikacji do wyścigu Superstock, na pierwszym okrążeniu. Jak podaje organizator, wypadek miał Jochem-van-den-Hoekmiejsce na 11 Kamieniu Milowym. Jochem otrzymał natychmiastową pomoc, jednak zmarł z powodu obrażeń.

28-letni Jochem van den Hoek zadebiutował na TT rok temu, zgarniając 44. lokatę w swoim pierwszym wyścigu, Superbike TT. Osiągnął też 34. miejsce w Superstock oraz 36. miejsce w Senior TT. W międzyczasie wystartował w North West 200, a w tym sezonie osiągnął 27. lokatę w wyścigu Superbike, za co otrzymał brązową statuetkę.

       Alan Bonner miał 33 lata, pochodził z County Meath w Irlandii. Wypadek zdarzył się wczoraj, podczas sesji kwalifikacyjnej Superbike/Supersport, na pierwszym okrążeniu, przy 33. Alan-BonnerKamieniu Milowym. Alan zmarł z powodu obrażeń.

Alan rozpoczął swoją przygodę z TT w 2014 roku, a najlepszy wynik osiągnął w sezonie 2015, gdy minął linię mety z 15. czasem w Senior TT. W tym roku zgarnął dwie brązowe statuetki za wyniki w wyścigach Superbike i Superstock. Średnia prędkość 127,090 mph (204,532 km/h), którą osiągnął w 2015 roku, dała mu tytuł najszybszego zawodnika pochodzącego z Republiki Irlandii.

Redakcja MotoRmanii łączy się w bólu z rodziną i najbliższymi obu zawodników. Niech spoczywają w pokoju.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl