FIM EWC – Kawasaki z fabrycznym zespołem na Suzuka 8 Hours

- Mick

W ostatnich pięciu latach Kawasaki wystawiało w klasyku FIM EWC, Suzuka 8 Hours, swoją „pół-fabryczną” ekipę zarządzoną przez Japończyków. W tym roku to się zmieni. Na Suzukę leci bowiem fabryczny team zielonych prosto z World Superbike!

Podczas gdy w WorldSBK dominują w tym roku Alvaro Bautista i Ducati, którzy wygrywali wszystkie dotychczasowe wyścigi, Kawasaki może jedynie ubolewać nad faktem, że nie przygotowało równie ekstremalnej, homologowanej wersji swojego ZX-10RR. Pisaliśmy zresztą o tym ostatnio TUTAJ.

Zieloni już dekadę temu wycofali się także z MotoGP, dlatego ostatnim polem bitwy, które mogą podbić, są wyścigi długodystansowe. Podczas europejskich rund FIM EWC honoru ZX-10RR broni prywatna ekipa SRC Kawasaki i to z całem niezłymi wynikami; Francuzi wygrali właśnie 24-godzinny wyścig w Le Mans i prowadzą w tabeli MŚ.

W Japonii Kawasaki od lat wystawiało jednak własny, „pół-fabryczny” zespół, ściągając takich zawodników, jak mistrz WorldSBK, Jonathan Rea. Ostatnie trzy lata zieloni finiszowali na Suzuce na podium, ale nie byli w stanie przeszkodzić Yamasze w trzech zwycięstwach z rzędu.

W tym roku może się to zmienić, bo Kawasaki zamierza wystawić swój oficjalny zespół, Kawasaki Racing Team, czyli w praktyce kierowaną przez Guima Rodę ekipę z WorldSBK. Jak dokładnie będzie to wyglądało? Czy mechaników z WorldSBK czeka szybka nauka długodystansowych pit-stopów, czy jednak dostaną do pomocy japońskich kolegów? Czas pokaże, ale przekaz jest jasny; Kawasaki wchodzi do FIM EWC „na grubo”.

Motocykla ponownie dosiądą fabryczni zawodnicy Kawasaki z WorldSBK; Jonathan Rea i Leon Haslam, którzy świetne tempo pokazali na Suzuce już rok temu i otarli się o wygraną. Dołączy do nich Turek Toprak Razgatlioglu, który rok temu startował już w jednej rundzie mistrzostw Japonii klasy Superbike, dlatego zna zarówno motocykl, jak i tor Suzuka. Czy różni się ZX10RR w specyfikacji FIM EWC od maszyny z WorldSBK; większym zbiornikiem paliwa i oponami Bridgestone zamiast Pirelli.

Wyścig Suzuka 8 Hours odbędzie się 28 lipca i będzie ostatnią rundą FIM EWC sezonu 2018-2019. Czy ponownie w jego trakcie rozstrzygną się losy mistrzowskiego tytułu?

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl