LOS COJONES 2020- TYDZIEŃ TRENINGOWO SZKOLENIOWY JAKIEGO JESZCZE NIE BYŁO!
MotoRmania
26 grudnia 2019

LOS COJONES 2020 – Trzecia edycja będzie jeszcze bardziej rozbudowana niż poprzednie !!!

Hiszpańskie treningi Los Cojones stają się powoli programem obowiązkowym dla wielu motocyklistów, którzy chcą pozostać aktywni zimą i wczesną wiosną – kiedy możliwości treningów w Polsce są mocno ograniczone. Atutem Los Cojones nie jest tylko cena. To przede wszystkim dywersyfikacja technik treningowych, użycie różnych typów motocykli, indywidualne podejście do każdego uczestnika, a także formuła, która pozwala na  uczestnictwo zarówno początkującym jak i Mistrzom Polski. Na rok 2020 swoje miejsca zarezerwowały już nie tylko motocyklowe rodziny. PRZEKONAJCIE SIĘ SAMI – oto relacje kobiet, dzieci, zawodników początkujących, a także Mistrza Polski STK1000.

Bartek Wiczyński – wielokrotny Mistrz Polski

 

Rodzina motocyklowa 🙂

Zawodnicy Supersport 300

 

 

JAKIE BĘDZIE LOS COJONES 2020? 

Będzie jeszcze lepsze niż poprzednie edycje , ponieważ zdobyte doświadczenia pozwalają nam się rozwijać. Poprawić efektywność treningową, a także zapewnić dodatkowe udogodnienia. Dodaliśmy teraz do programu „duże” Supermoto oraz MiniGP 220cc o większej pojemności i mocy – dzięki temu możemy rozwinąć treningi i zafundować wam replikę tygodnia treningowego zawodników MotoGP. Czołówka najlepszych motocyklistów świata spędza kilka dni na flat tracku, dodaje do tego supermoto, a później pracę na maszynach typu MiniGP – W MOTO ANGELES SKOPIUJECIE TEN SCHEMAT. Dlaczego? Ponieważ każdy z tych motocykli treningowych intensyfikuje wyczucie w innym sektorze prowadzenia, co później owocuje znacznym podniesieniem umiejętności na naszej codziennej maszynie.

Oto przykłady:

Marc Marquez – trening flat trackowy 

 

Valentino Rossi – trening flat trackowy

Rossi, Espargaro, Rabat – trening supermoto

Rossi, Vinales, Petrux – trening MiniGP

 

 

 

LOS COJONES 2020 – GDZIE BĘDZIECIE MIESZKAĆ ? 

Nasza hacienda jest położona w rejonie Almerii – nieco ponad 2h jazdy od lotniska w Maladze skąd was odbieramy i zawozimy. Usytuowana jest przy jednej z najbardziej popularnych dróg motocyklowych w okolicy, 35 minut jazdy od Toru Almeria, 25km od najbliższych plaż Costa del Sol – w okolicy możecie pojeździć na wielbłądach, wpaść do morskiego Akwanarium, odwiedzić miasteczka westernowe, zwiedzić zabytki w Almerii czy nawet Granadzie. Ale nie przejmujcie się programem turystycznym, bo raczej nie będziecie mieć na niego siły- treningi są wyczerpujące. W haciendzie czeka na was 5 pokoi, 5 łazienek, dwie kuchnie, grill gazowy, siłownia,  a dla takich co im zimna woda nie straszna, basen :). W każdym razie będzie gdzie odpocząć.

 

JAK WYGLĄDA PROGRAM LOS COJONES 2020 ? 

Tydzień treningowy Los Cojones ma na celu weryfikacje waszych umiejętności w zestawieniu z ważnymi technikami prowadzenia motocykla i rozwijanie ich, lub uczenie się od zera podczas zajęć treningowych.  Jeżeli Twoje umiejętności są na bardzo wysokim poziomie zintensyfikujesz swoje wyczucie, poćwiczysz w nowych warunkach, rozwiniesz umiejętność kontrolowania maszyny.  Jeżeli jesteś początkującym przyswoisz sobie proste, ważne dla prowadzenia motocykla techniki jazdy i zobaczysz jak łatwo będzie ci się odnaleźć w grupie bardziej doświadczonych motocyklistów. Dostaniesz rady co i jak masz ćwiczyć po powrocie do Polski, na czym się głównie skupić  – każdy jest traktowany indywidualnie, a na turnusach zazwyczaj jest tylko 5 osób trenujących.

Podczas Los Cojones realizujemy również crossfitowo zorientowane treningi fizyczne – możesz je wykorzystać, aby wpaść w „rytm” który przygotuje cię dobrze do sezonu, albo po prostu dłużej spać.

SOBOTA – DZIEŃ PRZYJAZDU

Sobota jest dniem kiedy Was odbieramy z lotniska w Maladze. Wspólnie czekamy na wszystkich, którzy mają wylądować – jeżeli w oczekiwaniu na jakieś osoby mamy więcej czasu spędzamy go na plaży, można się też zerwać na zwiedzanie Malagii. Następnie udajemy się naszym mini busem do hacjendy ( nieco ponad 2h jazdy)  po drodze robiąc zakupy spożywcze – w haciendzie macie do dyspozycji trzy lodówki.  Z dużymi zamrażalkami na lód do drinków 🙂

Wieczór zazwyczaj kończymy wspólnym grillem, który czasem przeciąga się do rana – jak na załączonym materiale :

NIEDZIELA – CISZA PRZED BURZĄ 🙂

Niedziela jest dniem odpoczynku na chill out dla Was i regenerację baterii dla nas. Możecie wziąć motocykle drogowe i pokręcić się po okolicy, możecie skorzystać z samochodu który dla Was mamy i wybrać na plażę, lub w dowolne miejsce ( chętnie Wam doradzimy).  Możecie też spędzić dzień nad basenem.  Drogi wokół haciendy są epickie – zobaczcie sami.

 

PONIEDZIAŁEK – JUDGMENT DAY 

Poranek zaczynamy treningiem crossfitowym o 8.00 rano.

O godzinie 10.30 wyjeżdżamy na trening flat trackowy. Tam głównie na motocyklach typu pit bike, oraz SWM 300 będziemy ćwiczyć zdolność do kontroli slajdu. Pracę rolgazem, zarządzanie slajdem poprzez kąt złożenia motocykla. Ważne elementy, które później przenosimy na motocykl drogowy. Kończymy około 15.00.

WTOREK – NO PAIN NO GAIN 🙂 

Poranek zaczynamy treningiem crossfitowym o 8.00 rano.

Na flat track wyjeżdżamy ponownie o 10.30 – na drugim flat trackowym treningu dodajemy nowe elementy i wprowadzamy więcej rywalizacji tak, aby zweryfikować zdolność do prawidłowej pracy w sytuacjach kiedy dominują emocje. Czas treningu około 3,5 -4h w zależności od kondycji uczestników.

ŚRODA – SLIDE LIKE US 🙂 

Środę zaczynamy treningiem crossfitowym o 8.30, a o godzinie 11.00 ruszamy na tor Copo, gdzie o 12.000 zaczynamy trening supermoto. Trening ten będzie się koncentrować na ćwiczeniu opóźnionego hamowania przy użyciu hamowania silnikiem oraz  tylnego hamulca jako narzędzia do zmiany kierunku motocykla. Ta umiejętność jest niezbędna dla osób chcących poprawiać czasy na torze, ale przydaje się również na drodze – uczymy się zmieniać kierunek na bardzo mocnym hamowaniu. Nie martw się – nie musisz wchodzić w zakręty bokiem na łokciu ( jak na załączonych materiałach z naszych treningów). Jeżeli zrobisz pierwszy krok do zrozumienia tej techniki to już znacznie opóźnisz swój punkt hamowania – tak, czy siak zrobisz progres.

Początkowe ćwiczenia odbędą się na dwusuwowych Kawasaki KX85  – pokażemy Wam jak to robić.

Następnie będziecie mogli podjąć próby na dużych supermoto czyli IMR SK-1, z silnikiem o pojemności 250cc:

CZWARTEK – HIT THE APEX

Czwartek zaczniemy jak zwykle porannym treningiem crossiftowym, a o 12.00 rozpoczniemy jazdy na MiniGP. Postaramy się przenieść na te małe wyścigowe motocykle wszystko co udało nam się wypracować do tej pory – odpowiednią pozycję, pracę ciałem, kontrolę gazu w uślizgach. Wykonamy szereg ćwiczeń, a następnie ruszymy na tor. Tam zweryfikujemy trajektorię.

PIĄTEK – FUN DAY

Piątek po tradycyjnym porannym treningu zaczniemy pracę na torze tak jak zwykle- o godzinie 12.00. Nasze pobyty na torze asfaltowym będą trwać do godziny 16.00-17.00. Ostatniego dnia skupimy się na wdrożeniu technik, dbaniu o płynność przejazdu i szybkość. Poszczególne okrążenia każdego z uczestników zostaną nagrane i będą służyć do wyciągnięcia wniosków, oraz ewentualnych zaleceń treningowych na przyszłość.

 

SOBOTA – WYJAZD 

Wyjeżdżamy z haciendy na lotnisko w Maladze tak aby zdążyć na lot pierwszego z uczestników.

 

ILE TO KOSZTUJE? 

To jest najlepsza część 🙂 Mamy cenę nie do pobicia w wysokości 3000zł – jedynym minusem jest konieczność dokonania pełnej płatności przy rezerwacji. Otrzymujesz za to cały pakiet pobytowy czyli transfer z lotniska w Maladze, własny pokój w haciendzie, opłacone tory, treningi, paliwo w motocyklach treningowych, szkody w motocyklach treningowych, możliwość korzystania z maszyn drogowych, oraz samochodu przeznaczonego do dyspozycji gości. W tej cenie możesz zabrać ze sobą osobę towarzyszącą nie dopłacając ani złotówki. Należy pamiętać, że osoba towarzysząca to osoba, która nie jeździ samodzielnie na motocyklach drogowych, nie bierze czynnego udziału w treningach i śpi z tobą w jednym pokoju. W miarę dostępności osoby towarzyszące mogą samodzielnie korzystać z samochodu, który będzie pozostawiony do dyspozycji gości.

JAKIE MAM KOSZTY DODATKOWE? 

Lejesz własne paliwo w przypadku korzystania z naszych motocykli drogowych, a także w przypadku korzystania z naszego samochodu.  Udział własny w szkodzie któregoś z pojazdów drogowych wynosi do 500 euro – z taką kwotą należy się maksymalnie liczyć.  Naturalnie nie dotyczy to motocykli treningowych. Musicie kupić własne bilety lotnicze i samodzielnie wyżywić się na miejscu korzystając albo z kuchni, albo z okolicznych tanich knajpek :).

ZAPRASZAMY – SPRAWDŹCIE  DOSTĘPNE TERMINY I REZERWUJCIE PISZĄC NA :

PEJSER@MOTORMANIA.COM.PL

 

 

 

MotoRmania
Redaktor naczelny

to lifestylowy magazyn o tematyce motocyklowej. Ekskluzywność tego tytułu podkreśla nie tylko doskonałej jakości papier, ale przede wszystkim wyjątkowe materiały. Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły