WYBRANO KRÓLA „KRÓLÓW CUSTOM”!

- MotoRmania

  • 15 salonów Harley-Davidson® z 11 krajów wzięło udział w ostatnim etapie największego na świecie konkursu na najlepszy motocykl custom, zbudowany w salonie H-D.
  • Zwycięzcy poprzednich, krajowych i regionalnych edycji Bitwy Królów walczyli o tytuł „Króla Królów”
  • Ponad 50 000 głosów z całego świata
  • Harley-Davidson Queretaro (Meksyk) Królem Królów Custom

Po licznych Bitwach Królów toczonych na całym świecie, coroczny konkurs na najlepszy motocykl custom, którego uczestnikami są salony dealerskie Harley-Davidson, miał swój wielki finał w ostatecznej bitwie, gdzie piętnastu zwycięzców z poprzednich lat spotkało się, aby powalczyć o tytuł najlepszego z najlepszych. Platformą do modyfikacji i pokazania swojego mistrzostwa w sztuce custom  był kultowy Sportster.

Korona oraz tytuł Króla Królów Custom trafiły do Oscara Peralty i salonu Harley-Davidson w Querétaro w Meksyku za ich zapierający dech w piersiach model „Apex Predator”. Zespół czerpał inspirację z chęci stworzenia własnej wizji doskonałego modelu Sportster XR1200, i tego właśnie motocykla użyli jako bazy do modyfikacji w Bitwie Królów 2020. Zespół z Querétaro tworzą Agustin Anguino, Luis Fernando Perea, Rodrigo Perez, Eduardo Trejo i Yeyo.  

Mantrą, która zagrzewała członków zespołu do pracy nad projektem Apex Predator było motto „Urodzony, by atakować bez powodu. Urodzony, by żyć bez rywala”. Kierowany tą ideą zespół postawił na agresywny i niebanalny wygląd maszyny. 

W motocyklu nie sposób nie dostrzec technicznej sprawności i kunsztu ekipy z salonu H-D z Querétaro, wystarczy spojrzeć na wspaniały, ręcznie wykonany układ wydechowy 2-1-2,  wyprowadzony centralnie pod ręcznie zbudowanym tyłem. Ostrą jazdę wspiera odwrócony widelec Showa Big Piston ozdobiony tarczami hamulcowymi typu wave oraz tylne amortyzatory typu piggy-back. Reflektor LED Daymaker™ z motocykla Harley-Davidson® Breakout® i ekran TFT zamiast zegarów, pozwalają zachować uporządkowany wygląd przedniej części maszyny. Rasowy wygląd podkreślają ręcznie wykonane manetki i podnóżki, ręcznie wykonane siodło (alcantara) oraz dwa potężne wloty powietrza na bokach zbiornika paliwa, nadające charakteru całej sylwetce motocykla. Całości dopełnia wyjątkowy lakier Sterling Green obficie nałożony techniką malowania proszkowego.

Drugie miejsce w finale zajął salon Harley-Davidson z Aten, który zbudował motocykl Gryps na bazie modelu Roadster. 

Specjalnie wyróżnienie otrzymał salon Harley-Davidson Thunderbike, do którego trafiła specjalna nagroda przyznana przez Brada Richardsa, wiceprezesa Harley-Davidson Motor Company ds. stylistyki i designu.

W finale wzięła udział ekipa z polskiego salonu H-D ze Szczecina, jako przedstawiciel Europy Środkowowschodniej oraz zwycięzca regionalnej edycji z 2018 roku.

Uczestnicy wielkiego finału, w walce o tytuł Króla Królów mieli za zadanie zbudować swoje maszyny custom na platformie kultowego motocykla Sportster. Od 1957 roku modele Sportster stanowią doskonałą bazę do własnych modyfikacji motocykla. Dzięki klasycznej linii, charakterystycznemu silnikowi Evolution™ w układzie V i ogromnemu wyborowi części i akcesoriów Harley-Davidson dedykowanych dla modeli Sportster, zbudowanie własnego bobbera, café racera, trackera czy choppera jest zadaniem w zasięgu każdego. 

Jon Bekefy, dyrektor generalny ds. marketingu w Harley-Davidson Motor Company, pogratulował zwycięzcom konkursu: „Bitwa Królów 2020 o tytuł Króla Królów była hołdem dla ponad 60 lat jazdy legendarnej platformy Sportster oraz świętem talentów i dziedzictwa, które nasi dealerzy codziennie kultywują w salonach Harley-Davidson na całym świecie. Maszyna Apex Predator stworzona przez Harley-Davidson Querétaro jest najlepszym odzwierciedleniem elastyczności i możliwości modyfikacji motocykli Sportster.”

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl