Włókno węglowe vs stal. Dlaczego karbon „nie działa” na drodze, a jest w MotoGP?
MotoRmania
8 maja 2020

Sylvain Guintoli ponownie wyjaśnia sekrety MotoGP- tym razem porównuje układy hamulcowe.

Zanim oddamy głos Mistrzowi Świata WSBK i kierowcy testowemu Suzuki kilka słów wstępu. Od roku 2018 zawodnicy MotoGP mają możliwość wybrać tarcze z włókna węglowego o średnicy 340 mm, które dodatkowo są podzielone na dwa typy: High Mass i Standard (low mass).

Niektóre zespoły ciągle używają tarcz o średnicy 320 mm. Ponadto dla każdego wymiaru tarczy hamulcowej i klocka dostępne są dwie różne mieszanki włókna węglowego, różniące się charakterystyką początkowej reakcji i odpornością na wysokie temperatury. Ogólnie rzecz biorąc, istnieje dziesięć różnych opcji dostępnych dla zawodników jeżeli chodzi o wybór ostatecznego rozwiązania. Od Sylvaina dowiecie się na którym torze tarcze o średnicy 340mm są obowiązkowe. Powie wam również ile kosztują 🙂

Węgiel zapewnia dwie zasadnicze rzeczy: zmniejszenie masy nieresorowanej oraz stały współczynnik tarcia od początku do linii mety, Dlaczego nie nadaje się na drogę? Ponieważ działa tylko przy wysokiej temperaturze. Gdybyście wyjechali z garażu i chcieli zahamować przed najbliższym skrzyżowaniem to jest szansa, że obudzicie się dopiero w szpitalu. Posłuchajcie co ma tutaj do powiedzenia fachowiec z najwyższej półki.

MotoRmania
Redaktor naczelny

to lifestylowy magazyn o tematyce motocyklowej. Ekskluzywność tego tytułu podkreśla nie tylko doskonałej jakości papier, ale przede wszystkim wyjątkowe materiały. Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły