Turbo Suzuki – blisko produkcji?

- MotoRmania

Być może za rok zobaczymy gotowy model.

Historia doładowanego silnika Suzuki rozpoczęła się sześć lat temu, kiedy na targach motoryzacyjnych w Tokio w 2013 roku zaprezentowano model koncepcyjny. Po latach ciszy wydawało się, że projekt umarł, aż tu nagle koledzy z Bikesocial „złapali”  dokumentację nowego patentu, który wyraźnie pokazuje, że coś jest na rzeczy.

Patent dotyczy w szczególności sposobu ułożenia katalizatora motocykla bez uszczerbku dla estetyki motocykla lub jego wydajności chłodzenia – są to  nowe rozwiązania dotyczące zarówno kontroli generowanego ciepła jak i samej obudowy turbosprężarki.

Na jednej z rycin element oznaczony nr „50”, stoi tak blisko turbosprężarki, jak to tylko możliwe, a sama turbosprężarka jest zamontowana bardzo blisko kanałów wylotowych na głowicy cylindrów. Chodzi o to, aby turbo wirowało z minimalnym opóźnieniem, i o to aby jak najszybciej przenosić ciepło do katalizatora ( aby doprowadzić go do temperatury roboczej). Dokładną analizę tych rysunków przedstawimy wam wkrótce.

suzuki-turbo-brevetto-4 suzuki-turbo-brevetto-3 suzuki-turbo-brevetto-2 suzuki-turbo-brevetto-1

 

 

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl